maandag 21 augustus 2017

Naar het 1e leerjaar!

Pas gisteren werd ze geboren, mijn madammeke, en binnen een paar dagen gaat ze alweer naar de grote school!
Echt, al die clichés van "Het gaat zooo snel", awel, die zijn gewoon keihard waar!
Ik had het lang verdrongen, maar een kleine twee weken voor het schooljaar effectief begint, moest er toch écht wel een boekentas gemaakt worden.
Ik koos, uit gemakzucht, omdat ik die al met mijn ogen toe kan, voor mijn eigen patroon, maar dan vergroot tot lagere school model.


Ik koos voor gouden kurkleer, al lijkt het meer op zilver, gecombineerd met canvas en een paar gouden accenten.
Met de restjes maakte ik een bijpassende pennenzak.


Binnenkant in gelamineerd katoen en watervast gemaakte canvas.
Ideaal om de boekentas eens te kunnen uitwrijven, want die fruitdoosjes, die willen wel eens lekken omdat ze ze nooit weer goed dicht doet.


De tassenband aan de schouderbanden was nog wat te lang, die kortte ik na de foto's nog in.


Jawadde zeg, waar gaat die boekentas met mijn kindje naartoe?


Nog een kleine hoera voor mijn kindje, dat net op de valreep voor de start van de grote school kan fietsen!
Dat ze vorige week de helft van haar tanden heeft losgevallen *jawel, we zijn naar de tandarts geweest voor een foto, no worries*, vergeten we voor het gemak maar even.
Nu ze kan fietsen, zou ze zelfs willen slapen op de vélo, een hele dag zit ze erop!
Dus de boekentas moest ook mee, want ze wou hem niet meer uit :p.


Wil u ook deze boekentas of een kleutermodel maken onder mijn begeleiding?
Zaterdag 26 augustus aanstaande, zijn er 2 plaatsjes vrijgekomen bij Creasis, te Ronse!
Neem contact op met Creasis zelf, als u een plaatsje wil invullen.


Patronen:
* Boekentas: Mamadammeke
* Pennenzak: Oon

Stoffen:
* Gouden kurkleer: Costur Art
* Canvas flamingo's: Ella & Basiel, maar deze winkel bestaat niet meer
* Gelamineerde stof met bolletjes: Samtex - Saint-Sauveur

Fournituren:
Creasis

7 opmerkingen:

  1. Oh <3 die is zo mooi! Zijn dat dezelfde afmetingen als die van de kleuterboekentas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet goed gelezen :) Niet dus, Deel je deze afmetingen ook?

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige boekentas! Die canvas heb ik al gebruikt voor een tas en ik heb nog een stuk over voor een ander toekomstig project ofzo. Zalig vind ik die!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi maar pas op dat tassenriem niet in de spaken van de fiets komt. Erg leuk om in vorige bericht te lezen dat ik niet de enige ben met een zoontje met temperament.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb geen bang, we gaan niet met de fiets omhoog ;). Teveel berg omhoog hier in de Pays Des Collines/Vlaamse Ardennen ;).
      En ik heb ze inmiddels ook stukkie korter gemaakt, want vond ze ook te lang :) Maar dankuwel van de lieve waarschuwing <3
      En Arvid, dat is de verpersoonlijking van het woord temperament peins ik, ooit wordt die eerste minister, bent zeker! :p

      Verwijderen
  4. Knap gemaakt! Het gaat inderdaad allemaal veel te snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie boekentas!! Zo zijn er geen twee! Succes voor je grote meid binnenkort, maar met zo'n tas zal dat wel lukken :-)

    BeantwoordenVerwijderen