Pagina's

donderdag 12 december 2013

Heel warm winterpakje

Voor mijn draagconsultenwebsite was ik een tijdje geleden op zoek naar een logo. Maar ik had er zooo geen inspiratie voor! Dus deed ik een oproepje op het Facebookgroepje Draagpaat, wie mij een logo wou ontwerpen in ruil voor een naaisel.
Zo werd mijn logo geboren :). Marjolein mocht zoals beloofd een naaisel kiezen, en ze koos voor "een lekker warm winterpakje voor Isabeau".
Ik bladerde nekeer al mijn Ottobres door en vond een keileuk pakje in nummer 4/2011. Ik maakte een maat 92, voor haar dochter die 86/92 draagt, maar het is wel héél erg groot uitgevallen!
Ik denk dat het eerder een 98/104 is ofzo ;). Nuja, voor dit jaar had Isabeau gelukkig al een pakje, deze kan dan nog even wachten tot volgend jaar, of het jaar daarop ;).

Patroon: Ottobre 4/2011 n° 10 Babushka

De mouw- en beenboordjes zijn in het echt donkerder roze, maar mijne flits dacht daar anders over.
Volgens het patroon moest ik voeren met katoen en een laagje wattine ertussen, maar ik koos voor dikke fleece in de plaats van de katoen en de wattine, om het nog warmerderderder te maken.
De buitenstof is nicky velours, ik ga niet zeggen vanwaar hij komt, ik betaalde hem namelijk 17 euro de meter, en enige weken later zag ik hem elders aan 5 euro de meter. Vet in het zak gezet dus, en dat wil ik jullie natuurlijk niet aandoen ;).

En als mijn to do-list voor december tijdig afgeraakt, als er plotsklaps ineens 30 uren in een dag zouden zitten bijvoorbeeld, dan maak ik er ook eentje voor mijn madammeke!
Vind het er zo warm en comfy uitzien! Ik zie ze al sneeuwventen maken in zulk pakkie!

Edit: Heb ze even deze laten aanpassen, en hij valt blijkbaar toch niet zo abnormaal groot, gewoon als een 92/98 :). Ze lijkt wel wat op een sumoworstelaar, maar voor in de sneeuw te spelen gaat dat ideaal zijn!
 

En nu mag dit pakje op reis vertrekken naar onze Noorderburen!

4 opmerkingen:

  1. zo mooi! En wat leuk om ook eens draagfoto's te zien :-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'ik zie ze al sneeuwventen maken in zulk pakkie'... Wat een heerlijk taaltje is dat toch.

    Prachtig pakkie! Lijkt me heerlijk warm voor de sneeuw straks. Staat hier ook nog op de 'to do list' maar ja.... die is ook al zo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, dat ziet er zo zalig warm uit!!!

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen