Pagina's

zaterdag 5 juli 2014

BH adhv BH-patroon op maat

Een goede soutien, dat vind je toch oh zo moeilijk! Nou, ik toch! Wellicht omdat mijn borsten in verhouding tot mijn voluptueuze lichaam niet zo enorm zijn.
Ik overwoog al langer om me eens op zelfgemaakte lingerie te storten, maar na een aantal posts van Chellebel werd ik helemaal jaloers en ging op een zoek naar een lingerieworkshop binnen de Belgische landsgrenzen. Het was een hele poos zoeken, veel opties waren er niet, en ik kwam uit bij de Nederlandse Jantine in Morkhoven (Herentals).
Een aantal mailtjes later had ik een groepje van zes personen klaar, jammer genoeg werd er eentje ziek, en hadden we een datum.
Zo vertrokken we vrijdagochtend met vijven in de wagen op een onmenselijk vroeg uur richting Morkhoven. Gelukkig was er een tussenstop onderweg met koffie en een ontbijtkoek ;).

Iets na 9 arriveerden we bij Jantine en werden we vriendelijk begroet door Jantine zelf, en een heleboel huis- en tuindieren. Nou, mensen die dieren graag zien, die zien ook graag mensen, zegt men meme altijd, dus dat zat wel snor voor die dag!

Na een drankje begonnen we dadelijk met de maten op te nemen en het patroontekenen. Dat was toch wel enkele uurtjes werk! Maar Jantine legde alles goed uit.
We naaien alvast provisoir twee cupjes in een proefstofje, en toen het patroon omstreeks 13u30 helemaal op punt stond, schoven we aan tafel voor lekkere broodjes.


Na de lunch was het dan voor echt!
Ik deed zelfs voor het eerst in mijn naaicarrière van rijgen ;). Toch wel echt belangrijk bij zo fijn precisiewerk!
Ik nam verder weinig tot geen foto's tussendoor, omdat ik zodanig geconcentreerd was op mijn werkje.


En deze avond werkte ik hem dan thuis verder af.
Hij zit bijna perfect, ik denk dat ik net één maatje te groot heb genomen van beugels, en dat ik mijn patroon dus ga moeten hertekenen op maat van een kleinere beugel.
Voor de eerste maal met een patroontje met verticale cupnaad, maar ik ga hem hertekenen naar een diagonale naad, als ik eens veel tijd en goesting heb ;)


Er ging ook nog wat fout met mijn sluiting en schouderbandjes denk ik, dat bestudeer ik volgende bh nog wat beter.


Binnenin ook best netjes afgewerkt.


Voor herhaling vatbaar, die cursus!
We hebben alvast afgesproken dat we ook eens de cursus "bh-patroon met voorgevormde cups" gaan volgen.
En in tussentijd ga ik het patroon van een slip uittekenen, en er enkele bijpassende maken voor bij deze bh!

12 opmerkingen:

  1. Amai, lijkt me echt niet simpel. En driegen en al, ge zijt er voor gegaan :-)! Ik vind hem wel echt mooi! Waar vind ge van die stofjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, da's knap gedaan! Komt precies uit de winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon! Als ge nog eens volk zoekt voor een originele workshop, let me know!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat, je kan al bij Potiau gaan werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit! Heeft ze je wel gewaarschuwd?? Lingerie maken is erg verslavend namelijk, haha, je kunt straks echt niet meer stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai je bent er ook mee weg!! super ikke een beetje jaloers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, super dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelofelijk dat die al af is. De mijne ligt er nog steeds op tafel, te wachten om af te werken. Maar den uwe is superschoon geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw zeg, niet te onderscheiden van een winkelexemplaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaai ! Zo knap zeg ! Dat doe ik je niet na !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. whauw! petje af hoor! heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen