Pagina's

woensdag 11 februari 2015

Hi!-hoodie + overbroekje III

Gisteren maakte ik al een hoodie, en knipte er alvast nog eentje klaar.
Die van gisteren viel precies toch iets te lang uit...
Nu is dat niet zo een probleem, gezien het toch geen unisex-stofje is, en ons madamme gerust met een tuniekje wegkomt.
Echter, deze Hi!-hoodie had ik geknipt met in gedachten "broer kan hem later ook nog dragen", dus dat tuniekachtige moest er toch uit ;).
Ik maakte de boord wat korter, en knipte onderaan de trui ook nog een stukje weg. Prima zo!
Ik koos ervoor om de zak in de boord te verwerken, en twijfelde even wat ik met de kap ging doen, oranje kant albuiten, of de Hi!-kant albuiten. Zoals u ziet werd het de oranje kant. Het mag nekeer wat anders zijn ook niwaar.

Stofje: hier bij Kersenpitje

Ik kon niet kiezen welke foto (ivm de kap) ik het beste vond, dus krijgt u ze allebei :p.


Ik werkte eindelijk ook nog het laatst geknipte overbroekje af. Er moest nog elastische biais aan, waar ik overigens steeds handiger in word, en bij gebrek aan roze, werd het rood. Ook goed, het is maar ondergoed, niwaar.
De eerdere modellen (hier en hier) konden nog een aantal kleine aanpassingen gebruiken, met name een centimeter hoger aan buik en rug, en de achterflap een centimeter of twee breder.
We zullen morgennacht testen of dit nu de finale versie zal zijn :).


Overigens, sinds de overbroekjes klaar zijn, en ik de grotere maat wasbare luiers in huis heb, is mevrouwtje zindelijk 's nachts (muv één of twee ongelukjes). Dan moet ge een half jaar lang twijfelen om nog een grotere maat luiers te bestellen...
Maar ik durf ze nog niet in zonder luier te laten slapen, daarvoor heb ik ze liever nog een paar weken langer droog ;). Zeker nu met dat wasbaar, is er geen verlies he, of ze nu eentje aan doet of niet.

6 opmerkingen:

  1. Weer zo mooi!

    hahaha, zult ge altijd zien he ... zij houdt hem dan nog aan. Mijn jongste weigerde van de ene dag op de andere nog pampers te dragen en zij was helemaal nog niet zindelijk ( was juist 2 geworden). Een natte week later gelukkig wel :-) Mss kunt ge ze nog voor kleine broer gebruiken! Ofwel iemand anders gelukkig mee maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons groeien de kids voornamelijk in de lengte en niet in de breedte, die lange hoodie kan dus gewoon lekker lang mee, in de toekomst eventueel alleen een keer de mouwborden verlengen en dan ben je voor 3 jaar gesteld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh helemaal fan van het stofke van het overbroekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh dat broekje is echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! De luiers komen nog mooi van pas ;')

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet eens meer gaan piepen bij Kersenpitje precies, jij hebt altijd prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen