Pagina's

vrijdag 1 juli 2016

Creatief voor Boven De Wolken

"En plots staat je wereld stil… Zachtjes streel je die hele kleine vingertjes, je aait over donzige haartjes en geniet bij het zien van zoveel moois. Je probeert ieder detail op te nemen en nooit nog te vergeten."
Ook als sterrenouder ben je heel fier en wil je alles voor eeuwig en altijd vastleggen. Foto’s van jullie baby, van jullie nieuwe gezin. Foto’s die helpen bij het leren leven met het verlies van je kind. Foto’s die je met veel trots aan iedereen kan laten zien.
De professionele fotografen van Boven De Wolken helpen jullie graag aan een blijvende herinnering die nooit zal vervagen. We doen dit met hart en ziel, met liefde voor kostbare herinneringen en met respect voor jullie en jullie kersverse baby.

Dat is de introductie die je vindt op de website van Boven De Wolken.
Goede doelen, er zijn er ontelbaar veel, en je kan uiteraard niet elk goed doel sponseren, materieel of met daden.
Als vroedvrouw zijnde ligt Boven De Wolken me echter nauw aan het hart, en de oproep naar creatief talent kon ik onmogelijk zomaar laten passeren.
Regelmatig worden ook wij geconfronteerd met kleine sterretjes, baby's die het niet haalden om allerlei redenen. Tot voor heel kort (BDW bestaat nog maar pas) deden we hardstikke onze best om ook deze babietjes mooi op beeld vast te leggen, maar aangezien vroedvrouwen geen professionele fotografen zijn, waren deze niet altijd even goed gelukt.
Net daarom ben ik zo blij met BDW, je hebt maar heel kort de kans om foto's te maken, die de sterrenouders ontelbaar keer zullen bekijken, en vooral zullen koesteren, dus is het erg belangrijk dat het mooie foto's zijn.
















Op de Facebookgroep "Creatief voor Boven De Wolken" vind je patronen allerlei om te naaien, te haken en te breien, maar er is vooral vraag naar kledij in de allerkleinste maatjes, (omdat ouders van voldragen sterrenkindjes vaak zelf al kledij voorzien hebben) en naar wikkeldekentjes.
Ikzelf koos ervoor om wikkeldekentjes te maken in de verschillende maatjes.
De mooie tricotstof met wolkjes kreeg ik helemaal gratis en voor niks, na een vriendelijk mailtje, van Nooteboom Textiles, de verdeler van deze stof.
Zomaar gratis en voor niks kregen wij zes meter van deze mintkleurige wolkjesstof opgestuurd.
Dankuwel Nooteboom Textiles, deze stof zal goed gebruikt worden! Niet alleen door mij natuurlijk, zes meter opnaaien is net iets teveel voor één dame, dus ik heb gedeeld in de groep ;).
Ik combineerde met een allerzachste teddyfleece, omdat ook sterrenbaby's, in een zacht dekentje moeten kunnen liggen.


Hebt u ook zin om mee te gaan naaien, haken, breien, creatief te wezen op nog een ander domein? Meldt u dan nu aan in de Facebookgroep "Creatief voor Boven De Wolken".
Bent u niet creatief, maar draagt u dit goede doel wel een warm hart toe, en wilt u graag een centje storten? Dat kan u doen op de website van Boven De Wolken.
Bedankt!

Edit 10/07/2016
Bedankt Vanessa, Anya en Katrien om te komen helpen naaien, en bedankt tante Sis voor de zachte stofjes voor de binnenkant!

6 opmerkingen:

  1. prachtig initiatief, heb ik een tijdje gedaan, naaien voor sterretjes maar was wat te zwaar voor mij, ik kon het niet loslaten. Super dat je dit kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie inzet en wat een prachtig initiatief. Ik strandde vorige week toevallig op hun website, dat lezen deed me al heel veel pijn. Fijn dat zoveel mensen zich inzetten voor de ouders en hun kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel erg mooi initiatief!! Bij mij liep mijn eerste zwangerschap mis rond 13 weken, kindje was 12 weken geworden. Dat was ook een soort bevalling en zelfs voor mij, na zo :n relatief korte zwangerschap en een geenszins voldragen babietje, was het al belangrijk om foto's te hebben... Daar heb ik nog veel naar gekeken en veel aan gehad. Is intussen lang geleden en ik heb nu twee prachtige dochters en zo, maar om maar te zeggen dat ik echt heel goed snap hoe belangrijk het is om mooie aandenkens te hebben aan die prachtige Sterrekindjes, hoe klein of groot ze ook zijn... Echt een mooi initiatief dus! Ik ga het onthouden en er zeker nog een kijkje nemen, maar de eerlijkheid gebiedt le te zeggen dat het niet voor meteen zal zijn... Maar ik supporter wel alvast voor iedereen die dit doet en ondersteunt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed initiatief, ellen, ik heb me ook aangemeld om mee creatief te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. woowoww zo mooi ga eens bekijken, ook wij brachten een maand op neo door maar alles kwam goed...maar wat je allemaal ziet dat blijft in mijn geheugen zitten en je wil ze alleen maaar allemaal redden pfffffff...en dan soms de lege bedjes de dag nadien ......ik vind het zeer knap van jou tof

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer mooi, Ellen! Symbolisch ook, dat stofje dat je kreeg.
    Mooi werk.

    BeantwoordenVerwijderen