Pagina's

maandag 2 juli 2018

Gehaakte cactus

Mijn kleutertje had mij een keimooi potje geknutseld voor moederdag <3.
Zoals het mezelf betaamd, kreeg ik de bijhorende plantjes binnen de kortste keren dood :s.
Dus schonk ik het potje een nieuw leven, door er gehaakte cactussen in de zetten.


Ik haakte het hele hoopje met slechts 1 bol garen, verloopgaren van beige/groen/grijs/blauw.
Het zijn eigenlijk gewoon gehaakte rondjes door middel van meerderen, tot je de gewenste diameter hebt.
Dan meerder je niet meer, maar haak je gewoon hetzelfde aantal steken verder, tot je de gewenste hoogte hebt bereikt.
Op Pinterest zijn er heel veel gratis cactuspatroontjes te vinden.


Louise haar juffrouw kende me precies wat beter, die wist dat ik beter zorg kan dragen voor nepplanten. Zij maakte een cactusplant met steentjes en beton.
Superleuk vind ik ze zo samen!

 

Patroon: Pinterest
Wol: Creasis (de wikkel ben ik jammer genoeg kwijt, ik weet zelfs het merk niet meer)

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk zo eeuwigdurende cactussen die je geen water hoeft te geven! Cactussen, dat is zowat het enige dat ik hier wel in leven kan houden :D

    BeantwoordenVerwijderen