Pagina's

zaterdag 3 mei 2014

Ringslingzaterdag

Voila, de naaikamer werd vandaag netjes opgeruimd, en als beloning ging ik weer wat naaien.

Ik maakte eerder al drie andere doekjes voor op mijn demopopjes, en vandaag was nummer vier, de ringsling aan de beurt.
Het zoeken naar de juiste ringetjes was nog het moeilijkste.
Ik deed een oproepje bij mijn Facebookvrienden naar gordijnringen, maar die waren ofwel te groot of te klein.
Tot ik tijdens een workshop bij tante Sis per toeval de ideale ringen (iets voor juwelen ofzo) zag liggen, ergens in een hoekje van de hobbyruimte. Een vriendelijke blik naar Sis later, zaten er twee ringetjes in mijn sjakosj, hiephoi!
Deze ringsling was op letterlijk tien minuutjes geknipt en genaaid. Wel handig dat ik niet moet omzomen voor die poppendoekjes, dat maakt ze veel te lomp dik.


Als dochter van een draagconsulente heb je natuurlijk recht op een eigen stash.
Een ringsling behoorde nog niet tot de poppenstash.
Dat werd bij deze goedgemaakt!
Als er overigens iemand weet waar in B of NL ik nog poppenringslingringen (slingringen maat S) kan vinden, dan mag die me dit steeds laten weten! De ringslingshop.nl is namelijk gesloten, en via slingrings.com komt er zoveel verzending, en allicht douane, bij.






En tot slot nog een ringsling voor mezelf :).
De ringsling en ik, dat was geen liefde op het eerste gezicht. Maar dat kwam vooral omdat de eerste die ik maakte eentje uit gewone katoen was, zo van die waar je kledij uit naait.
Wat een verschil met een ringsling met een geweven doek in.
Toen ik er eenmaal zo eentje had, zijn we wel heel erg dikke vriendjes geworden!
Ik maakte mijn lievelingsringsling na met een van mijn gekregen Keppekescraps (deze flamingo's werden in de verkeerde richting geweven, verticaal ipv horizontaal).
Heerlijk zomerkleurtje!























Mijne glimlach was precies al wat vroeger gaan slapen dan ikzelf, mijn excuses voor het zuur gezicht. :-p

Mijn "pleated shoulder",ik heb ze het liefst op deze manier gevouwen.


Fijn draagweekend allemaal!

3 opmerkingen:

  1. amai gekuisd en dit allemaal gedaan ! super !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem5/04/2014

    super gedaan Ellen ! Ik heb een tweede rimpelrokje gemaakt gisteren met die super mooie uiltjesstof van Sis :-) Ik blij dat het me helemaal alleen gelukt is , inclusief naad met bloemetjes gestikt , en dochter al helemaal blij :-) groetjes chloe

    BeantwoordenVerwijderen