Pagina's

donderdag 1 mei 2014

Toile cirée mandjes + Facebookpagina

Al keilang staan ze op mijn to do-list, deze mandjes.
Maar aangezien die lijst megalang is, duurt het wel even eer een item aan de beurt is ;).
De tutorial om de mandjes te maken vind je hier, al pastte ik de maten wat aan, in functie van mijn (restjes) toile cirée.
Die met bloemetjes zijn van Petit Pan, de blauwe gebruikte ik hier, en met de roze ging ik een tasje maken voor mijn dochter, maar dat heb ik inmiddels vervangen door een ander tasjesplan op de to do-list, en de andere stof zijn restjes van deze tas.
Eentje gebruik ik als cache pot, eentje als haaraccesoiremandje en eentje als vuilbakje op de naaitafel.
Staat chique, zo een paar Franse woorden in uw blogpost steken, of was het nu bekakt? Dat kan ook.


Ik ga ze zeker nog eens maken met gewone stof ook, mandjes heb je nooit teveel!
En ik heb ook nog een soort van plasticfolie om op je stof te strijken, om van gewone katoen zelf geplastificeerd katoen te maken. Misschien doe ik dat ook ooit wel eens.
In tussentijd kijk ik uit naar de moment dat een dag 40 uur telt, of dat een mens met 2 uur slaap toekomt.

Mamadammeke heeft overigens ook een Facebookpagina sinds vandaag, deze vind je HIER.


7 opmerkingen:

  1. Heel schoon! En ik ga mee voor die 40 uren-dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi! Waar haal je die plasticfolie om op je stof te strijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke mandjes. Ik heb er ook een paar en ze worden veel gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mandjes kome altij van pas, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf ok al eens gemaakt, super leuk hė! Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vraag me stiekem af wat een cache mandje is ;)
    Ik zal het is opzoeken ;)
    Leuk leuk

    BeantwoordenVerwijderen