Pagina's

maandag 26 januari 2015

De eerste keer voor meneer

Gisteren had ik nog een blind date, vandaag maakte ik mijn eerste naaisel voor mijn meneer!
Ik wou er tijdens mijn zwangerschapsverlof nog van profiteren om een paar leuke workshops te volgen, en vandaag stond er "kaptrui, met of zonder rits, voor mannen" op het programma bij Creasis.
Kaptruien maakte ik al met hopen in kleine mensenversie, dus dat kon ik zelf ook wel in een maatje groter, maar nu had ik ook de kans om eens eentje met rits aan te leren, zonder zelf teveel te moeten knoeien :p. Al knoeide ik wel met het doorstikken langs de rits... Op een bepaald punt zaten er dan ook drie lagen sweaterstof + één laag gewone tricot + de rits. Mijn machinetje vond dat niet zo simpel en sloeg steken over... Maar het is uiteindelijk gelukt door héél traag te stikken.

Spijtig dat ie alleen maar zwart met zwart en zwart wil dragen (dat groene shirt op de foto's is zijn werkshirt, zou ie anders noooooit dragen ;) ), anders was dit een ideaal patroon om een paar meters uit mijne stoffenvoorraad op te naaien.


Kinderachtige poseermeneer.



Blij en fier met het resultaat, zeker op het feit dat mijn rits er zo netjes en symmetrisch inzit.
Ik ben namelijk niet zo een vriend van de ritstechniek :p.




9 opmerkingen: