Pagina's

zaterdag 17 december 2016

Geweven papierporselein

Ongeveer jaarlijks komt er bij Creasis iemand een beginnersworkshop porselein/keramiek geven.
Voor de derde keer was ik van de partij, ik vind het namelijk erg leuk om zo een keertje te doen.
Het zou vaker mogen dan één keer per jaar, maar een wekelijkse hobby zal het ook niet meteen worden.
Ik maakte eerder een keramiek snoeppot en vier porseleinen schaaltjes.
Deze keer gingen we weven met papierporselein.
Tijdens de workshop maakten we twee schaaltjes, welke meegingen met de lesgeefster om uit te harden en te bakken in een speciale keramiekoven.


Iets in serveren kan je niet dadelijk doen, tenzij grotere dingen dan de gaatjes die erin zitten natuurlijk, daarom gebruik ik ze als theelichthoudertjes.
Ik vind het leuk hoe het kaarslicht er langs de gaatjes in motiefjes weer uitkomt.


PS: ik ben geen oelewapper hé, de kaarsjes branden enkel voor de foto in de boekenkast, daarna heb ik ze veilig elders gezet, op een minder fotogenieke plaats ;).



Ik kan alvast uit naar wat ze volgend jaar voor ons in petto heeft :).

4 opmerkingen:

  1. Waauw, superleuk! Dat zou ik ook nog wel willen doen, zo'n (half)jaarlijkse keramiekcursus. En fijn dat het dan ook elke keer wat anders is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai dat is leuk had er nog nooit van gehoord :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat in me op kwam waren mini fruitmanden?

    BeantwoordenVerwijderen