Pagina's

donderdag 26 september 2013

La Maison Victor: Pauwenrokje met flamingo's

Zoals ik al eerder schreef ben ik patroontester voor het nieuwe concept La Maison Victor.
Het volgende patroon op mijn testlijstje was "het Pauwenrokje", een rokje met asymmetrische plooikes.


Een rokje maken is voor mij meestal een rechthoek rimpelen en een elastiek aanzetten, of een A-lijntje met een boordstofje eraan. Allesinds, ik maak het mij meestal gemakkelijk bij rokjes.
Maar deze keer kwam er wat meer uitdaging bij! Plooikes, paspel, een ritske, knoopsgatenelastiek, ... Kortom, geen rokje dat op een half uurtje klaar was, maar het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf!

Stof: Mini Flamingos Aqua- Timeless Treasures

Het shirt kocht ik kant-en-klaar, en ik flockte er een bijpassende flamingo op met mijn chique machine.

Voorkant

Achterkant

Als dat geen chique sluiting is! Ik verving de blinde rits door een gewone, want die blinde kunnen tegen weinig stootjes, vind ik, en het knoopje door een kamsnap.




Ik kijk alvast uit naar de volgende patroontestersbijeenkomst om de volgende patronen te kiezen!

Het magazine met dit patroon ligt vanaf midden november in de winkel.

5 opmerkingen:

  1. ook al ben ik tegen plooikes,da ziet er goe uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stofke! Ik ben zot op flamingo's :)
    En een heel mooi en origineel rokske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi rokje. Ik vind plooirokjes altijd heel mooi, maar zit er zelf ook veel op te vloeken om ze te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! En mooi stofje. Ik ga er vanavond zelf ook aan beginnen :-) Maar je gebruikte precies katoen, blijven de plooien er makkelijk inzitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. superleuk! En met flock kan je inderdaad ineens een bijpassend shirt maken he :)

    BeantwoordenVerwijderen