Pagina's

dinsdag 17 september 2013

Knoopjesboomshirt met bijpassend rokje


Wat ben ik dol op die brede elastiek om rokjes af te werken! Zo is een rimpelrokje wel heel snel klaar, en het sluit beter aan, aan een peuterbuik dan boordstof (dat al nekeer durft afzakken als je er geen elastiek insteekt). Bovendien rimpelde ik mijn stof met een stuk Framilon zo groot als mijn elastiek, zo werd het snel-klaar- rokje een heel-snel-klaar-rokje.
Het shirt kocht ik kant-en-klaar in de Hema, want voor 5 euro kan ik dat niet maken. Ik zette er zelfs nog nekeer mijn lichte afkeer voor roze opzij, hoewel, het is fushia, dat telt niet mee voor roze, dat is nog te doen.
Met mijn chique machine sneed ik een boompje uit flockfolie, en ik naaide er wat knoopjes aan met mijn ander machine *ik haat naaien met de hand*, een ideetje dat ik pikte van Pinterest.

Stof van het rokje: Stoffen Van Leuven (ik kocht te weinig om de naam te hebben op de zelfkant)



11 opmerkingen:

  1. Die knopenboom is heel origineel en zo'n snel-klaar rokje is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem9/17/2013

    Mooie combinatie, ik ben ook fan van die brede elastiek :) En je T-shirt... Goh, zo'n machine is toch super hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk... :)

    Knoopjes met je naaimachine... vind ik eigenlijk een rustgevend werkje voor in de zetel... :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem9/18/2013

    Ook fan van de brede elastiek maar in de webshops zijn de verzendkosten zijn duurder dan de elastiek zelf :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar heb je die elastiek gekocht, want bij Julija's shop is het een probleem om eraan te geraken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze elastiek komt van bij Lilytex in Oudenaarde. Maar ik heb er van overal in het land wel een paar kleuren ;). In De Soldeur in Kortrijk heb ik ook een paar kleuren gekocht, bij Julija's shop, ... En pas bestelde ik hier: http://www.eulalie.nl/elastiek-elastiek-breed-c-28_88.html

      Verwijderen
    2. Aan deze elastiek hing nog zo een ruffelrandje, maar dat zie ik niet graag, en dat heb ik eraf geknipt.

      Verwijderen
  6. heel erg mooi! Ik begin meer en meer jaloers te worden op je Cameo...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!! Die elastiek begin ik ook net te ontdekken :-).

    BeantwoordenVerwijderen