Pagina's

woensdag 13 november 2013

Boekentassjakosjke



Dit is de laatste "proef"versie van mijn sjakosjke, nog een paar kleine veranderingen en het patroon staat op punt!
Onder andere de tassenband moet nog wat hoger aan de zijkanten, de decovil ietsje ruimer knippen zodat hij net in de naadwaarde valt ipv er net buiten en zo een stikseltje meekrijgt (want die plakt toch geen 100% vast met strijken alleen), en de binnenstof ga ik een centimetertje korter doen dan de buitenstof, want nu is er precies een beetje stof teveel vanbinnen.
Dan nog een paar wijzigingen in de naaivolgorde, want nu waren niet alle stapjes even handig naaien ;).
Maar bon, voor de leek vallen de schoonheidsfoutjes blijkbaar helemaal niet op.
Overigens, dienen dikke paspel... Dat ga ik dus niet meer doen! Mijn machine protesteerde nogal! Het ene piepke na het andere! Volgende keer gebruik ik de gewone.

Stof: Picnic Parade - Free Spirit
Binnenkant in gelamineerd katoen, ideaal voor smospotten! *kijkt vooral niet naar zichzelf* En ook nog een handig zakje om snel uwe gsm en sleutelbos terug te vinden.

Gelamineerd katoen: Robert Kaufman

Tasvoetjes onderaan, zodat ze niet te snel vuil wordt. Want in al mijn enthousiasme om eraan te beginnen heb ik mijn stof niet op voorhand behandeld met HG waterdicht... Ik ga hem nog wel inspuiten met de spuitbusvariant, maar die is toch een tikkeltje minder goed, mijn inziens.


Stoffen en materialen te koop bij Creasis.

3 opmerkingen:

  1. Waw!!!! Wat een leuke tas!!!! Heel tof stofje ook: ik ben fan :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marie Danneels11/14/2013

    Schoon, heel schoon en bravo; je moet moed hebben om hieraan te beginnen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nathalie huysman11/14/2013

    Dan ga ik me zeker inschrijven voor de workshop om het kleutermodel te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen