Pagina's

dinsdag 14 januari 2014

Boekentasje

Whoopwhoop!
Vele (test)versies (onder andere hierhier en hier) later is ie daar dan eindelijk, de meesterstukboekentas! <3
Hij staat helemaal op punt nu, en ik ben er neig content mee!
Niks te vroeg, want de deadline is morgen ;).
Deze middag zei ik nog aan mijn naaivriendinnen: "Allee, ik ga beginnen aan mijn allerlaatste boekentas, help me eraan herinneren dat ik de komende 75 jaar zelf gene meer maak". Maar deze ging zo vlot, dat ik intussen al van gedachten veranderd ben ;).
Nu moet ik morgenvroeg mijn handleiding uitschrijven voor mezelf. Want ik kan er zelf nog maar amper aan uit, aan al mijn kladpapierkriebels door elkaar.
En nu zit het nog vers in geheugen, dus morgen voor het werk alles netjes uittypen!
Het was een hele zoektocht naar de juiste versteviging (ben uiteindelijk bij Decovil gebleven), handigste en gemakkelijkste volgorde van in elkaar steken, stiekem boekentassen gaan opmeten in de winkel, ... maar nu vlot het goed :).

De paspel liet ik hier achterwege, ik had namelijk enkel dikke kobaltblauwe paspel in huis, en dat is echt een hekel om te verwerken in een boekentas. *been there, done that*
Achteraf bekeken zou het misschien toch wat te druk geworden zijn anders.

Stof: Little Elephants - Michael Miller

Moeilijk te fotograferen, die achterkant, wanneer hij niet op een kinderrugje zit.
Maar mijn dochter is voorlopig doodsbang van boekentassen precies, en poseren zat er niet in.
Denk dat ik de volgende keer wel de schouderbanden langsboven in de tassenband steek.
Een googleke later zag ik dat eigenlijk alle andere boekentassen zo zijn ;).


Zakje vanbinnen.

Gelamineerd katoen: Robert Kaufman

Plaats genoeg voor een brooddoos, drankje, koekje, heen-en weerschriftje, fruitje, ...

 


PS: de schouderbanden deed ik er verkeerd in, deze werden na de foto's weer losgemaakt en langs de bovenkant erin gestopt ;).
------------------------------------

En nog even wat anders, tussen het naaien door nam ik mijn kast in de gang onder handen.
Ik zag bij een vriendin, Iemke, een leuke foto passeren op haar Facebook vanop Pinterest ofzo.
En dat deed ik dus achter, met doucheringen uit de de Blokker. 12 stuks voor 1,99€. Ik kocht twee pakjes, en had er te weinig. Dat zegt genoeg over mijn sjaalverslaving zeker?

9 opmerkingen:

  1. jammer dat het zo ver weg is, anders kwam ik met veel plezier een workshop volgen. Kan ik al goed op tijd beginnen te oefenen voor een boekentas voor onze Prins :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OLA,OLa,Ola,ola zo mooi, en die stof is super, goed gedaan, en blijft hij mooie recht staan
    wand met die decovil is dat niet gemakkelijke, maar wel een mooie resultaat
    groeten sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was zeker niet gemakkelijk! Maar zonder keergat wel gemakkelijker dan wanneer ik de boel erdoor moest keren ;). En ik vind het ook fijner en mooier als dat zo wat steviger is!

      Verwijderen
  3. an comminne1/15/2014

    Ellen, dit weekend probeer ik je te overtuigen nog 1 modelleke in elkaar te frutselen ... eentje waar een laptop in kan ... Dan kan ik me ook een kleurrijke boekentas maken om naar school te gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En An kan heel overtuigend zijn ;-)

      Verwijderen
    2. Moogt gij die dan zelf maken he An, formaat wat aanpassen enzo :p

      Verwijderen
  4. Marie Danneels1/15/2014

    PRACH-TIG en uniek !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai!! Ik ben he-le-maal onder de indruk!! Echt knap!! Ik ben niet zo'n tassenmadam was naaien betreft, maar dit resultaat geeft me anders heel veel goesting!!!

    BeantwoordenVerwijderen