Pagina's

vrijdag 10 januari 2014

Nuts For Dinner-jurkje

Jaja, weeral Nuts For Dinner, en er ligt nog wel een paar meter in mijn kast ;).
Ik maakte er al leuke kussentjes en een swapkleedje voor Jaklientje mee. Toen zei ik al dat ik voor mijn eigen madammeke ook nog eentje wou maken.
Gisteren knipte ik vier A-lijntjes, en dit exemplaar werkte ik vandaag verder af.

Stof: Nuts For Dinner - Michael Miller
Voering: Tiny Small Tiles Ditsy Emerald
Tutorial A-lijn kleedje met beleg

De onderboord knipte ik ook hier weer af, net zoals van de andere naaiwerkjes met dit stofje, want ik vind het niet zo mooi om onderaan te eindigen met een schuin stuk van die blaadjes.
Ik twijfelde hoe ik het jurkje ging afwerken onderaan, toen mijn oog viel op mijn meters blaadjes... (van 4 kussens en 2 kleedjes...)
Toen kreeg ik de ingeving om er biais mee te maken, en dat vind ik dan weer wel erg geslaagd :). *al zeg ik het zelf*


Ik gebruikte dezelfde knoopjes als bij het kleedje voor Jaklien, ik vind ze er ideaal bij passen.


Voila, twee A-lijntjes gedaan, nog twee te gaan :).
En dat lieve mensen, dat brengt rust in mijn hoofd.

14 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Met oog voor détail!
    Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi met die bijzondere details!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stilaan begin erg verliefd te worden op dit stofje. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi hoor. Gebruikte jij dan zo'n biais makertje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad ja! Maar je kan ook gewoon je strook in 2 vouwen en strijken, en dan nog eens de zijkanten tot tegen die vouw en strijken. Zo is ie uiteindelijk in 4.
      Maar met een biaismaker gaat het wel sneller ;).

      Verwijderen
  5. Dat biaisje onderaan maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. héééééél mooi, ik moet echt dat stofje ook eens kopen, 't is gewoon onweerstaanbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de afwerking onderaan vind ik super :) heel mooi gedaan :) ikzelf nog nooit geprobeerd om bias te maken, is dat een beetje te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik vind het een erg leuk jurkje. En het stofje ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat mooi! Dies tof is echt heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk kleedje! Ik hou ook enorm van het stofje :) En ik ken je gevoel van tot rust komen bij het naaien volledig... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verkoop je niet? Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen