Pagina's

vrijdag 21 maart 2014

Kaptrui met pimwim

Louise vond haar pinguïnkleedje geweldig!
Ze wou het gisteren zelfs per se aan toen ze het had zin liggen, dus is ze daarmee naar de creche gegaan.
Moeder kwam net thuis van de nacht en had geen zin in discussie. *en moet haar grief maar beter opruimen*
Stiekem vond ik het gewoon wel schattig ook hoor, een hele tijd "pimwim" want "pinguïns" dat is wel een heel moeilijk woord voor een kindje van 2j5m, dat nog maar pas leert spreken, en de "s" die kan ze al helemaal niet ;).
Ik had nog een restje pimwim over, waar ik eerst een voorpand voor een shirtje uit dacht te halen, maar toen viel me ineens te binnen dat ik nog wat groene zomersweaterstof in de kast had liggen!
Ik noem het zomersweaterstof maar weet niet of het woord bestaat hoor, het ziet er namelijk uit als sweaterstof, maar is dunner dan anders, maar toch dikker dan tricot.
En met deze twee elementen samen werd deze zomerse kaptrui met pimwim geboren.

Stof: Pinguïnspons/badstof, hier bij Kersenpitje
Patroon: Ottobre 4/2013 n°26 Beagle Boy, wat aangepast


En mijn groen garen zat nog op de overlock se, netjes he!


Gisteren knipte ik overigens nog ander naaimateriaal, om me wakker te kunnen houden na mijn laatste nacht.
Nu eerst nog wat was en plas, wat sport, wat koken en wat quality time met het gezin, en dan vanavond misschien nog wat dingen in elkaar zetten :).

2 opmerkingen: