Pagina's

zaterdag 4 juli 2015

Bulldogjumpsuit

En omdat het zwarte garen nog op mijn machines stond (zie voorgaande blogposts), naaide ik maar ineens deze jumpsuit in lichte sweat voor komende herfst/winter in elkaar :).
75 jumpsuits later (niet letterlijk te nemen) gaat dat behoorlijk vlot.
Nu liggen er nog 1 jurkje voor Louise en 2 zomerse jumpsuits voor Arvid geknipt in de huidige maat. Die jumpsuits staan prioritair op mijn naai-to-do-list.
Maar eerst alle machines terug in lichtere kleuren inrijgen.

Patroon: Kiind
Stof: hier

Met ei, ideaal voor de wasbare luierpoep.


Ik knipte het voorpand iets dieper in, wat ik in de toekomst steeds zal doen, want ik vind sommige exemplaren wat te hoog komen in zijn nek. Voor- en achterpand is namelijk hetzelfde patroondeel.


Wat doet u vandaag?
Wij sluiten ons op in huis, met de rolluiken beneden en de net op tijd geleverde mobiele airco op volle toeren. Sluit niet bepaald aan bij mijn ecologische ideaalbeeld en ik verklaarde ML zaterdag nog voor gek toen hij hem bestelde, maar vandaag zijn de baby's en ik er precies wel erg blij mee ;).
Ik ben niet bepaald voor die extreme warmte, want ik heb een hekel aan zweten :p.
Verder ga ik mijn kleerkast eens tegoei uitmesten, dat mijn Poverello-zakken eindelijk eens wegkunnen uit mijn huis naar hun bestemming, en nog wat wasjes doen, ophangen (daarvoor kom ik wel ff buiten), en plooien.
Prettig weekend!

8 opmerkingen:

  1. Mooie jumpsuit, zalig stofje! Ik heb me uiteindelijk met naaimachine op ons terras geinstalleerd☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benieuwd naar dat ei... Hier ook een wasbare luierpoep!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd naar dat ei... Hier ook een wasbare luierpoep!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke jumpsuit!

    Manlief zei vandaag ook dat hij een airco wil kopen omdat ons huis -ondanks al die isolatie- pokkeheet wordt en s'nachts amper afkoelt, ben benieuwd of je tevreden bent van de airco die jullie kochten. Op termijn bedoel ik dan want vandaag was dat alvast het geval las ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet doen jong... Ik ben er niet content van, het is een tristar en was ongeveer 350€ (althans de zaterdag, maandag was hij 100€ meer ;) ) via bol.com Maar hij doet niet wat ie moet. Hij moet 4u draaien ofzo om 1° af te koelen in een enkele kamer (slaapkamer, dus geen balzaal) en als hij een uurtje af staat is het gewoon weer evenheet ;). Terwijl hij draait, wat megaveel lawaai maakt, geeft hij wel wat verkoeling als je in de buurt zit. Maar wij hadden het plan hem elk uur ofzo te verzetten en alles wat af te koelen.
      Werkt dus niet ;).
      Hier is het overigens ook goed geïsoleerd hoor, met nieuw dak/ramen en bollekes in de muur, dus "maar" 25.5° binnen als we de hele dag de rolluiken beneden laten, maar boven was het wel 27-28° en om te slapen is dat toch nogal warm.

      Verwijderen