Pagina's

woensdag 3 februari 2016

Gehaakte poncho in granietsteek

Tijdens de solden bij Creasis scoorde ik 13 bolletjes Horizon n°306 van Katia, voor een kleine 35€.
Een koopje dus!
Ik ben helemaal fan van wol (deze is 53% scheerwol en 47% acryl), en al zeker van deze kleurcombinatie.
Ik Googlede en Facebookte (Southbay shawl en andere sjaalpatronen, omslagdoeken en ponchos), wat rond op zoek naar inspiratie, en besloot dat ik een poncho in granietsteek wou gaan haken.
Het patroon stelde ik wat samen met de verschillende foto's en bestanden die ik in de groepen vond.


In de eerder genoemde Facebookgroepjes vond ik ook patronen voor verschillende randen. Ik koos er eentje uit, en zette er nog een extra picotrandje aan.


De cowl van de sjaal haakte ik in zogenaamde reliëfstokjes. Een nieuwe steek voor mij, die ik even moest youtuben, maar snel onder de knie had. Een erg leuke boordsteek voor cowls!


Ik weet eigenlijk niet hoe je een poncho moet dragen, op de meeste foto's zie ik hem met de punten voor en achter, maar ikzelf draag hem eigenlijk liever zo :).


Louise bestelde ook alvast een exemplaar, dus moeders weet weer wat gedaan.
Deze heeft ze ook al omgehad, maar het is meer een jurkje voor haar. ;)

4 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren! Reliëf stokjes ben ik laatst ook tegengekomen, maar nog niet geprobeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan ellen is lekker warm 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik ben fan van poncho's. Snel aan, lekker warm, handig voor tussenseizoenen en gemakkelijk voor in de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai zeg, hoe lang ben je daar aan bezig!

    BeantwoordenVerwijderen