Pagina's

dinsdag 21 maart 2017

Zomerse sjaal in verloopgaren

Nog maar eens een sjaal afgewerk! *voor bij de veertig andere te hangen :p *
Het garen is verloopgaren van Katia, uit de Spring Rainbow-reeks, nummertje 58.
Ik zag de wol, samen met het gratis patroon liggen bij tante Sis en was er meteen weg van.
Ze had alle veertien kleuren op stock, dus vooral kiezen was erg moeilijk!
Ik besloot om voor een keertje wat anders te nemen dan blauw/groen waar ik steeds naar terug grijp, en ik koos voor de grijs/zwart/wit-versie.


De sjaal wordt gehaakt met haakneeld 2.5, en valt erg luchtig. Ondanks de kleurkeuze, is het dus een zomerse sjaal.
Het garen bestaat uit vier erg fijne draadjes, waarbij er om de zoveel meter eentje verandert naar het volgend kleurtje. Te beginnen met vier grijze, nadien drie grijze en één zwarte, daarna twee grijze en twee zwarte, enzovoort. Zo krijg je een gelijkmatige verandering van de kleuren.


En nu wil ik er meteen nog een gaan maken! Zo fijn, dat verloopgaren! *maar eerst eens die 75 andere projecten afwerken...*

3 opmerkingen:

  1. Mooi Ellen ook een van de projectjes die ik zou willen doen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem3/22/2017

    Dit is een heel mooie geworden!
    Enne... dat 2de zinnetje zou recht uit de mond van mijn man kunnen komen, als hij ziet dat ik 'weer' een sjaal haak :-)
    Nochtans heb ik er echt niet zo veel, want ik geef er vaak weg.
    En weet je wat ik op dit moment aan het haken ben??? hahaha, juist, een sjaal :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi! dat is het jammere aan sjaals maken, op den duur heb je er wel heel veel natuurlijk (verslijten ook bijna niet) maar tja een mens moet iets opstapelen hé ;-) en dan kan dat beter iets heel mooi zijn

    BeantwoordenVerwijderen