Pagina's

woensdag 13 december 2017

Twee Issietops

Ik heb nog twee ongeblogde Issietops die ik jullie graag wil tonen.
De eerste is de Issietop met verticale ruffles.
Ik vind het zeer onhandig dat de ruffles bovenop de tricot wordt gestikt ipv ertussen.
Ik vind het niet mooi om nadien boven de ruffles te doorstikken ipv op de naadwaarde, maar ik had weinig andere keuze, daar ik geen stof meer over had, en ik eerst de patroondelen knipte zoals aanbevolen, en pas daarna nadacht.
De mouwen verlengde ik tot gewone lange mouwen ipv driekwart.


De tweede is een Issietop met één horizontale ruffle.
Hier had ik nog wel genoeg stof, en knipte het voorpand door met naadwaarde erbij.
Ik vind het veel mooier vallen om de ruffle tussen de twee stofdelen te naaien, dan erbovenop.


Patroon: Issie Top - Sewpony
Stoffen: diertjes: hier bij Kersenpitje
              bloemen: hier bij Kersepitje

1 opmerking:

  1. Anoniem12/14/2017

    Mooi! Ik vind driekwart mouwen zelf ook niet handig,dus ik snap heel goed dat je ze verlengde. Over de ruches kan ik niet echt meepraten, maar het is inderdaad wel mooier op de manier van de 2de top. Je maakt zo'n prachtige dingen! Jullie lopen er allemaal vast heel origineel bij!

    BeantwoordenVerwijderen