Pagina's

maandag 30 juli 2018

Peg doll familie

De laatste tijd kwam ik regelmatig geschilderde peg dolls tegen in de creatieve groepen waar ik lid van ben.
Mensen die ze cadeau geven bij een geboorte, of bij een huwelijk.
Ik vind ze er vaak erg leuk uitzien, dus ik wou ook mijn gezinnetje gaan vereeuwigen met houten pionnetjes.


Als je even Googled op peg dolls vind je gelijk websites terug waar je ze kan kopen, ikzelf kocht de mijne in een set (met nog meer popjes in, ideaal om nog cadeautjes bij te maken) bij onze minder bewuste vriend Ali. 
Ik schetste vooraf op papier hoe ik mijn gezinnetje ongeveer wou hebben. 
Ik struinde daarvoor wat rond op Pinterest, en besloot voor deze eerste keer voor een vrij basic versie te gaan, zonder armen enzo.
Daarna schilderde ik ze met acrylverf en een fijn penseeltje.
De oogjes en het andere zeer fijne werk deed ik met cocktailprikkers.
"Mijn" kleed vind ik precies nogal saai uitgevallen, maar ik ben bang het te verpesten door er nog iets aan toe te voegen.
Iemand een leuk idee?


In het echte leven lijkt mijn lief niet zo erg op een moslimterrorist, als peg doll papa hoor.
*heb nu vast de FBI op mijn blog zitten lezen met deze term :p *, maar ik krijg die metalbaardmans dus écht niet goed hé!
Ik zal me nog wat grote peg dolls meneertjes moeten bijkopen om verder te oefenen, maar voorlopig blijft ie zo in mijn stolp staan.


1 opmerking: