Pagina's

vrijdag 12 juni 2015

Boxershort

Die eerste keer dat ik een boxershort knipte, belande die in "de zak". *lacht nog nekeer goed met de foto*
Nogthans baseerde ik me gewoon op de matentabel, en kwam uit bij een 39, vijf maten groter dan de normale 34 die meneer als broeksmaat heeft. Mijne zwangere frank viel toen wat te laat ;).
Dus knipte ik deze keer maar gewoon een 34 uit, waarvan ik na het ineen steken ervan vermoed dat hij nog een maatje te groot zal zijn.
Geen nood in dat geval, ik pas er perfect in :p. Er zit toch geen pietgaatje in. Dan zoek je uren naar een patroon mét gaatje, blijkt dat de moderne man geen pietgaatje meer gebruikt, zo leerde een kleinschalige enquête mij :p.
Eigenlijk maakte ik gewoon een boxer, omdat ik eens wou experimenteren met mijn coverlock, middengeleider en sierstikels. Mooi meegenomen dat het zondag vaderdag is, en ik ineens een cadeautje heb.
De elastiek eraan zetten was het moeilijkste, maar door deze en de boxer in 8 te verdelen ipv in 4 ging het al veel gemakkelijker.
Het lijkt alsof deze boxer zal vallen als een onderbroek, maar dat is gelukkig niet zo. Hier vindt u meer aan- en inspirerende foto's.

Stof: hier bij Kersenpitje
Patroon: hier bij LanaLotta
Elastiek: hier bij Chellebel

4 opmerkingen:

  1. Hoe speld je de stof en de elastiek op elkaar. Mij lukt het niet mooi, aangezien je de onderkant niet ziet. Elke tip welkom!
    Ik maak kinderboxers en daar is het moeilijk om het in 8 te verdelen. Smalle tailles ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor het late antwoord, ik zag je reactie over het hoofd.
      Ikzelf deed het wel wat op de gok, maar ik kreeg vorige week van iemand de tip hoe het wel "moet". Je moet blijkbaar de bovenrand van de elastiek gelijk leggen met je stof (wel wat extra naadwaarde voor rekenen dus), dan gewoon onderaan de elastiek met tweelingstiksel/gestikte zigzag, en daarna de overtollige stof boven je stiksel wegknippen. Bij kinderboxers verdeel ik maar in 4 :)

      Verwijderen