Pagina's

maandag 23 november 2015

Twee winterjurkjes + BFL

Vorige week ging ik een winterjurkje, in gebreide stof, maken bij tante Sis, naar het Lora-patroon uit LMV. De zakken liet ik weg, want mijn figuur vraagt niet bepaald extra aandacht op de buikzone ;).
Het was tijdens een workshop, en ik ga heel graag naar workshops!
Niet omdat ik het alleen niet kan, dat punt zijn we inmiddels voorbij, maar wel voor de gezelligheid, companie, én vooral het feit dat Sis de patronen al op voorhand uittekent en knipt uit papier :p.
En laat ik net dat een hatelijk werkje vinden!
We deden een aantal aanpassingen aan het patroon, om het zo aangepast mogelijk te maken voor mijn figuur. Muv het feit dat ik er onmogelijk op galante wijze borstvoeding mee kan geven of kan kolven (waardoor het voorlopig enkel geschikt is als verplaatsingsjurk onderweg naar het werk), vind ik het een superjurk!
Zo super dat ik meteen een tweede maakte, ik twijfelde al van tevoor welke stof ik zou nemen, et voila, opgelost, van elks eentje.























De jurkjes/stoffen deftig op foto krijgen bleek een vrij onmogelijk werkje... Maar zo hebt u een idee.


















En niet te vergeten, de tweede week van Bloggers For Life is gestart!
Hopelijk wordt deze week minstens een even groot succes als de eerste week!
Maar eerlijk gezegd, daar twijfel ik niet aan! Wat een moois alweer! Ik zal zelf ook weer in de buidel mogen tasten ;). En hopen dat het lot mij goed gezind is!
Onder de foto vindt u de links naar de desbetreffende blogs, en de voorstelling van hun veilingsitem.

Neem snel een kijkje bij :
12| by eva maria |13| Emma&Mona |14| Fruits de Mère |17| Paspelpoezen |21| with love - by Eva
|15| Karla's Creaties |18| Petrol & Mint |16| Lily & Woody |19| Pied de Poule |20| Sewing Evy

En over workshops gesproken!
Bij mijn vriendinnetje Iris, van Olapa, ga ik zaterdag 28/11 9-16u een "Waldorf pop" maken. 
Dat is een superzachte pop, uit ecologische materialen, waar elk meisje/jongen blij mee zal zijn! Je moet maar eens Googlen, wat een prachtexemplaren je dan allemaal ziet! 
Er zijn nog een aantal plaatsjes vrij! Klik hier voor meer info!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten