Pagina's

donderdag 26 november 2015

Inhaalbeweging

Er liggen hier nog een heleboel ongeblogde items.
Om verschillende redenen.
Ten eerste voelt het zo belachelijk banaal, om een beetje over naaisels te gaan schrijven, terwijl er vreselijke dingen gebeuren in de wereld.
Ten tweede vraag ik me af wie het nog boeit, de zoveelste pyama, het zoveelste t-shirt...
En ten derde krijg ik gewoon weinig ongestoorde pc-tijd, met mijn klein mamaplakkertje van acht maand. (niet toevallig wordt dit bericht geschreven in het midden van de nacht...)
Owv reden nummer twee denk ik om het in de toekomst zoals nu te doen, de simpele dingen, wat samen te bundelen, en enkel nog aparte berichtjes te schrijven voor meer unieke/vernieuwende zaken.

* Pyama"s heb je nooit genoeg!

Patroon: Wolf - Zonen09
Stof: hier

* Een zeersnelklaar-trui voor Louise, gepuzzeld uit de restjes van mijn kleed. Voor de boordjes gebruikte ik de averechtse kant van de stof.

Patroon: Wolf - Zonen09
Stof: Creasis

* Ik ben supergrote fan van zowat alle stofjes van Paapii Design!
Deze stof is van vorig jaar, maar nu pas verwerkt, deze keer wel op tijd voor de eindejaarsperiode :).

Patroon: Wolf - Zonen09
Stof: Paapii Design

* U zag het bij de bovenstaande items al, hetzelfde patroon keert telkens terug.
Ik ben dan ook een hergebruikster van patronen, omdat dat overtekenen mij teveel tijd kost, en ik dat niet graag doe.
Dit patroon gebruikte ik ook al eerder, maar voegde voor deze versie een rolkraag toe.

Patroon: Steampunk - Ottobre 6/2015 n°15
Stof: hier

* Nog een laatste longsleeve.
Ik mistte me van maat voor een cadeautje, waardoor deze nog een jaar of vijf in de kast mag voor Arvid, maar bon, dat eet geen brood, zo nen longsleeve.



Et voila, u bent weer bij, met mijn naaisels :).

9 opmerkingen:

  1. Pyjamas zijn soms gewoon nodig. Hier zijn de benen langer dan de pyjamabroeken geworden, dus ik maak ook een inhaalslag met pyjamas. Niet iedereen volgt jouwblog al lang, dus niet voor iedereen is het de zoveelste pyjama. En wat dan nog? Een volger/lezer kan ook zelf bepalen om het wel of niet te lezen. Ik vind het vaak ook gewoon leuk om weer een ander stofje te zien. Of inspiratie op te doen door bepaalde kleuren of stoffencombinaties. Je hebt weer leuke kleren gemaakt. Vooral die snelklaartrui vind ik mooi! De anderen ook hoor, maar die stof is erg mooi. Meerdere dingen tegelijk bloggen vind ik zelf ook handig. Mijn jongste is al wel bijna 2,5 maar momenteel ook een enorme plakker, even rustig achter de pc zitten wil niet altijd (soms zet ik op het tweede scherm een filmpje aan).
    En ja er gebeuren vreselijke dingen in de wereld. Daar kan niemand omheen. Toch blijf ik bloggen. Een keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken je twijfels helemaal, maar laat die mooie maaksels van jou maar zien, dat geeft mijn dag in ieder geval weer wat meer glans :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooie spulletjes! Mij boeit het zeker nog!! En posts zoals deze doen mij weer wat meer ontspannen, ik loop ook wel op de toppen van mijn tenen sinds de aanslagen.

    Oh dat kerststofje van Paapi!! Super mooi! Heb je daar toevallig nog een restje van? Indien ja, ik wil het gerust van je overkopen voor mijn jongste want die heeft nog geen outfit voor de feestdagen, desnoods alleen voor een voorpandje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n combi-post! Mooie maaksels alweer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mij stoort dat niet,de zoveelste pyjama of longsleeve.En inderdaad raar om over doodgewone dingen te bloggen in deze onzekere/rare/nare tijd maar ook ik blij gewoon verder doen want het leven gaat gewoon verder en we kunnen het dan iets mooier maken met onze mooie leuke naaisels te laten zien is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n blogpost over verschillende maaksels tegelijk, ik wou dat ik daarvoor productief genoeg was :-)

    Tof, vooral dat kerststofje steekt mijn ogen uit! Ik zie Ernestje al, in een kerstt-shirtje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kerstavond zal bij ons pyama avond worden. Heb er al 3 gemaakt voor de nichtjes, ben nu aan een onesie bezig voor petekind en voor zoonlief ook een pyama. En o ja, ik moet iets 'kopen' voor schoonmama en dat zal ook een zelfgemaakte pyama worden.En uw maaksels zijn altijd een streling voor het oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die "banale" maaksels tonen dat er nog goede dingen in de wereld zijn. Mama's die genoeg om hun kroost geven om ze te voorzien van knuffelpyjama's en lieve truien bij voorbeeld. En 't zijn dan nog mooie exemplaren ook!
    Het is niet omdat er erge dingen gebeuren in de wereld dat je niet meer trots mag zijn op wat je doet. Volgers kiezen trouwens ook wanneer ze je berichten lezen, dus als ze dat nu niet doen omwille van "banaliteit", kunnen ze er altijd later nog inspiratie uit halen.
    Hou je dus vooral niet in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof! Ik heb ook nog wat ongeblogde items liggen om aan te beginnen.
    Ik vind het net goed dat er geblogd blijft worden, we blijven doen wat we graag doen, ook al gebeuren er "in de wereld" inderdaad dagelijks vreselijke dingen…
    Knap gemaakt, blijven verder doen!

    BeantwoordenVerwijderen