Pagina's

dinsdag 1 december 2015

Zonnekindpop

Zaterdag volgde ik een workshop Waldorf/zonnekindpop maken olv Greet.
Bovenal was het zéér leuk en ontspannend! Ondanks het vele handnaaiwerk, waar ik gewoonlijk niet zo grote fan van ben. Maar de pop stilaan zien verschijnen, dat maakte me zo fier!
En zie, dat neuzeke! Ze heeft een prachtig neuzeke!


Als je de foto's zo ziet, zou je het niet zeggen, maar de pop (zonder het kleed) heeft me alles samen tien uur werk gekost!
We maakten ze echt from scratch, namelijk een zwachtel, zo een 250g schapenvacht, poppentricot en wol om het haar te breien.
Allemaal natuurlijke materialen, en geitenwollensok als ik ben, ben ik daar keihard fan van :).


En nog wat fotootjes van ons Fenna, in allerlei poses, omdat ze zo schattig is!


Ik weet nog niet wat ik leuker vind, met of zonder rekkertjes.


Ik ben er echt content mee! En Louise binnenkort hopelijk ook.
Ik ga haar nog wat meer kleedjes maken, en dan krijgt ze ze.
En Fenna krijgt er ooit nog een broertje bij, voor Arvid. Ik kocht alvast de materialen.



Op de website van lesgeefster Greet, vind je nog meer mooie ideeën!

10 opmerkingen:

  1. wauw ze is prachtig !! Ik wil wel meter zijn van Fenna :p
    MAar ni aan MArthe laten zien want dit krijg ik nooit verwezelijkt.

    Super knap ellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is heel mooi! En wat een leuke naam!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, supermooi en zo'n leuke haartjes! En dat is blijkbaar vlakbij, ik ga zeker de nieuwe data in het oog houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mega schattig!! Had ik maar zo'n engelengeduld als jij (en schoon naam voor een prachtige pop ;-) )
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is mooi geworden. En wat een werk. Dat haar is ook leuk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo een lieve uitstraling. Daar ga je onmiddellijk van houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi! En dat neusje.. Keischattig!
    Ben jaloers, voor mij is Leuven echt te ver weg.... Zou graag zoiets maken!

    BeantwoordenVerwijderen