Pagina's

vrijdag 26 augustus 2016

Gouden tasjes

Het wordt stilaan een traditie, dat mijn zus voor zowat elke gelegenheid een tas(je) cadeau krijgt.
Na haar kurklederen afstudeertas, gecombineerd met Petit Pan, vroeg ze of ik bij volgende gelegenheid ook eens een neutralere tas wou maken, die overal bijpast, om bijvoorbeeld naar een trouwfeest te gaan.
Et voila, maandag was ze jarig en zij vraagt, ik maak ;).

Tassenbeugel en ketting: K-bas
Patroon: Sisko By Mieke

Voor de binnenkant koos ik een stofje met eveneens gouden accenten.
Op die tassenbeugel heb ik overigens serieus gevloekt! 


Omdat ik het cadeautje nét wat te weinig vond, maakte ik er nog een gouden Tilly bij.
Zo een zakje komt altijd van pas!
Ik maakte overigens een tasje extra, voor een lieve vriendin in een lastig fertiliteitsparcours.
Pauwen zijn namelijk een oud symbool voor "brengers van water en vruchtbaarheid", en ik hoop dat deze kleine geluksbrenger zich in deze laatste eigenschap snel mag waarmaken.
De lieve vriendin liet alvast weten er erg blij mee te zijn, en er haar medicatie in te bewaren :).

Patroon: Tilly - Mijn tas
Nepleer: modecoupon
Pauwen: Timeless Treasures

5 opmerkingen:

  1. Zo mooi, zowel de tasjes als de boodschap die erachter schuilt, vooral bij de laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schoon tasjes! En ik denk dat iedereen die die clutch maakte, heeft gevloekt op de tassenbeugel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie tassen! Tof het symbolische achter de laatste tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjieke dinges! Zo'n tassenbeugel lijkt me inderdaad niet evident.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die gouden clutch met de pauwen is op zich al mooi en zeker nu je de gedachte er achter leest...
    Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen