Pagina's

zondag 22 oktober 2017

Schrinkels

Volgende week wordt ons madammeke 6 jaar! ZES! Jawel!
Gene mens die dat gelooft, toch? Die werd pas vorige week geboren.
Bon, schijnt dat het toch waar moet zijn, gezien ik al een verjaardagsfeest plande.
Het wordt een "knutselfeestje".
Eén van de dingen die we gaan doen is een schrinkelsleutelhanger maken.


Ik werkte ooit al eens eerder met schrinkelpapier, en toen was dat een ware ramp, ik kreeg de afgebakken dingen niet plat, die krulden gans op.
Deze keer wou ik dus wat beter voorbereid zijn, en nekeer oefenen.
Gewapend met een kleurboek vol mooie plaatjes, stiften, kleurpotloden en een schaar gingen we aan de slag.
Ons oefenblaadje leerde ons dat je toch beter niet met stift werkt, want dat veegt uit als je erover wrijft met je hand.
Wat wel gebeurt bij het inkleuren, ondanks dat ik voorzichtig was, en dat zullen die zesjarigen wat minder zijn.
Met potlood waren er geen problemen.
Ook leerde ik dat je beter maar eentje gelijk bakt, dan heb je tijd om die er warm uit te nemen, en meteen onder een zwaar boek te steken, zo is dat probleem van opkrullen van de baan.
De folie schrinkt tot 7x en wordt tot 7x dikker bij het bakken, aldus de instructies.
Ik vond het een zeer fascinerend effect!
Om jullie een idee te geven, nam ik een voor- en na-foto met een herkenbaar item, een muntstuk.


De kleuren worden, gelukkig, ook veel mooier na het bakken.


Deze sleutelhangers maakte Louise:


Dit zal alvast een geslaagde activiteit worden, ik hoop dat ik ook mee mag doen van de meiden :p.

Benodigdheden: De Banier

2 opmerkingen:

  1. Vroeger had een nichtje van mij dat, het heette toen krimpie dimpie geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10/24/2017

    Haha, leuk, ik hoop ook voor jou dat je mee mag doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen