Pagina's

zaterdag 26 oktober 2013

Badjas met bijpassende handdoek

Vandaag had ik onverwachts een dagje vrij. Begin deze week was het volle maan, en dat hebben we geweten op de materniteit! Amai, wat was het druk! Maar gisteren en vandaag was het dan de grote leegloop van al die mama's en hun baby's, en ik mocht thuis van wacht zijn ipv mijn geplande avondshift.
Den hubbie was intussen al met het madammeke naar oma en opa, 150km verderop. En als de kat van huis is... :-D
Mijn dagje thuis was erg welgekomen, anders ging het nog een race tegen de tijd worden om ook deze verjaardagscadeautjes af te krijgen tegen maandag.

De badstof koos mijn kleine kabouter zelf uit. Terwijl ik maar stond te staren naar de 20 verschillende kleuren en de pro's en contra's van elke kleur afwoog, bleef het madammeke maar strelen over de rol met de gele stof. Louise is dan ook helemaal geïndoctrineerd door mijn moeder en mijn zuster met een welbekende gele clown, dus misschien daarom dat het geel haar zo aantrok?
Nuja, ik kon niet kiezen, maar het kindje gelukkig wel.

Badstof: Modecoupon Sint-Niklaas
Stof kapvoering: Ta Dot Green Dots - Michael Miller
Patroon: The Beach Robe

Vorige week overwoog ik nog mijn borduurmachine weg te doen, maar sinds vandaag ben ik weer helemaal verkocht!

Patroon: Maud

Ik had nog een stuk badstof over, ongeveer de grootte van een grote handdoek.
Et voila, ik sneed de zijden recht, rolzoomde ze nekeer, en borduurde er de kutclown op. *zeg ik natuurlijk nooit als mijn dochter het hoort hoor ;)*
Er zitten een aantal defaultjes in, maar ik ben er zeker van dat ze dat niet zal opmerken ;).


Om af te sluiten nog een tip van de dag: werk niet met badstof als u volk verwacht, uw hele huis ligt namelijk vol plushekes ;).

10 opmerkingen:

  1. Mijn madammeke zat hier uw post mee te lezen en nu komt er uit haar mond niks anders meer dan 'Bumba' en 'bumbabeloe'. Met veel dank ;) Wel een heel leuk badjasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geel staat supergoed, los van elke bumba-associatie. Lekker zonnig.
    De badjas is trouwens om te smelten, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon gedaan!
    Amai, petje af voor die borduurmachine, schoon spul!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem10/29/2013

    Je dochter heeft smaak, ongeacht waar deze vandaan komt, weer mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, met zo'n borduurmachine kun je blijkbaar wel sjieke spullen maken. Niet wegdoen hoor!
    Mooi badjasje. Een paar jaar geleden zou Lilith daarmee in de zevende hemel geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En als je die borduurmachine toch nog zoekt wegte. Doen, dan ben ik al kandidaat om ze over te nemen ;) ik twijfel om een brother innovis 955 aan te schaffen... Maar nog even nadeen en afwegen... In elk geval, mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen