Pagina's

donderdag 10 oktober 2013

Herfstig giletke

En toen, ineens, was het herfst!
Moeder keek in madammekes kast, en zag daar bitter weinig giletjes liggen!
Ik had er deze zomer al een paar laten breien door Granny Anny, maar met die twee exemplaren komt ze de herfst/winter niet door.
Omdat ik toch heel graag "brei" zie voor giletjes, maakte ik er eentje met een heel mooie brei van bij Kersenpitje. Helemaal mijn kleuren! Mijn to do list werd tevens verder aangevuld met een mosterdgeel broekje, welke hier vast beeldig op zal passen!

Ik baseerde me op het patroon Cloudy Day uit Ottobre 4/2013.
Ik maakte voor- en achterpand uit één stuk in plaats van met heupboord en liet de golfjes achterwege.
De mouwboorden maakte ik boordstofsgewijs, in plaats van zoals aangegeven.
De knoopjes verving ik noodgedwongen door kamsnaps.
Ik ben namelijk gene fan van lubbertricot en heb alleen maar dikke in huis, maar maakt u maar eens een knoopsgat door vijf lagen, vier van de dikke gele tricotbies en eentje van de brei.
Nuja, niet dat ik dat, als kamsnapsfan, zo erg vind natuurlijk. Kwestie van een excuus voorhanden te hebben waarom ik ze nu weeral had gebruikt :p.


Stof: Apple Purple - hier bij Kersenpitje
Patroon: Ottobre 4/2013 n°11 Cloudy Day

De coverlock verleende ook weer haar goed haar dienst :).


Slechts enkele dagen geleden was het nog geen herfst... *mijmer mijmer*

4 opmerkingen: