Pagina's

zondag 6 oktober 2013

Regenponcho

Het kindje had nog gene kawé, al had ik daar nog nooit bij stilgestaan tot vriendin Ira een regenponcho aan het maken was tijdens het laatste naaicafé.
Ik keek eens vriendelijk in haar ogen, en mocht het patroontje ook overtekenen.
Heel eenvoudig om te maken! Al dubbelde ik enkel de kap, en niet de poncho zelf, want als ik me één ding herinner van kawés, is dat je daarin zweet voor dood!
En dat is de voornaamste reden dat ik sinds mijn 12 ofzo geen meer heb aangehad ;).

Onderaan werkte ik de poncho af met een biaiske met kant.

Stof: gelamineerd katoen Fox Olive, hier bij Kersenpitje (ook verkrijgbaar in bruin)
Patroon: Regenponcho Isabella - My Design, te koop bij Creasis

Spijtig genoeg wou het madammeke absoluuuut niet poseren! Ze vond het helemaal niet leuk dat haar armen eronder zaten... maar dat heb je nu eenmaal met een poncho, niwaar.
Mijn mama stelde voor, als ze hem tegen dat het Belgisch regenseizoen begint, nog niet aan wil doen, er 2 groooote knoopsgaten in de maken, zodat ze haar handjes erdoor kan steken. We zullen zien of dat nodig blijkt, maar ik hoop stiekem dat ze hem zo aan wil.

Ik vroeg mijn zus te poseren, maar haar hoofd geraakte niet door het gat ;). Dus poseerde de wastoren maar!

Koord en koordstoppers: Sammtex

6 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Hopelijk wilt ze hem binnenkort wel aandoen. Mijn dochter vindt zo'n poncho juist héél handig omdat ze haar armen nergens door moet steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi, wil dat patroontje ook wel :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 'em ook supermooi en zoun'em ook wel voor mijn dochter willen maken! Misschien kan je met kamsnaps nog mouwen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou bijna willen dat het begint te regenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen