Pagina's

dinsdag 10 maart 2015

Loesje met buggy

Dankzij de combinatie van een laatste acute aanval van nestdrang, en mijn mama die op bezoek was dit weekend, is mijn huis helemaal op orde, en heb ik buiten wat kokerellen, de kabouter soigneren, en de vaatwas vullen en legen niet veel meer te doen, dan wachten tot de baby komt.
Voor de eerst komende dagen toch, dan begint die wasmand zichzelf weer vol te kweken natuurlijk, en behoeft het huis nog wel eens een poetsbeurt.
Ik had mijn machines al opgeruimd, maar gezien ik voor hetzelfde geld nog twee weken overtijd ga, en ik pas 39weken en nog wat ben, heb ik ze maar weer bovengehaald.
De tijd kan maar beter nuttig en amusant besteed worden niwaar! En dat digibox leegkijken is precies toch niet zo mijn ding, ben het al beu :p.
Ik haalde een zorgvuldig opgespaard stofje uit mijn kast.
Hoewel ikzelf hooguit drie maal in mijn leven achter een buggy heb gelopen, jawel, dat kan dus, ook al heb je een dochter van 3,5jaar * <3 draagdoeken*, vind ik het een geweldig schattig retrotafereeltje! Het patroontje is Loes uit Zelfgemaakte Kleertjes 3.
Naar mijn mening de minste van deze boekenreeks. Ik vrees dat het eveneens het enige patroon is wat ik eruit ga maken, terwijl ik van de eerste twee wel grote fan ben! Vooral van het feit dat ik weinig tot niks aan de patronen moet aanpassen om ze op maat van mijn dochter te hebben.

Stof: Kersenpitje, uitverkocht
Patroon: Loes - Zelfgemaakte Kleertjes 3

Note to myself: wees niet te lui om uw draad te vervangen alvorens de boordstof dicht te naaien.
In tegenstelling tot wat ik verwachtte/hoopte, zie je die dus wel...



De print loopt natuurlijk niet geheel toevallig schoon recht met altijd volledige meisjes en buggy's erop :p.


En deze twee overbroekjes maakte ik dit weekend nog, gezien de nachtelijke zindelijkheid maar van zeer korte duur was, en ik er nog een paar tekort had.

Stof: Pul, gewonnen bij Diaper Design

6 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie stof! Ik dacht net nog, ik heb nog geen blogbericht van Mamadammeke gezien, zou ze aan het bevallen zijn? Maar nee toch nog een naaisel kunnen maken dus. Echt petje af die productie van jou de laatste tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een pareltje!!!
    Ik heb ook al vaak naar dat patroontje geloerd... NU, na het zien van jouw toffe creatie moet ik er ook dringend werk van maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo mooi! Ik heb dat stofje altijd mooi gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen