Pagina's

zaterdag 7 maart 2015

Wikkeldekentje II

Wat zijn 75 dekentjes, als ge er 76 kunt hebben ook? :p *note: ik heb er niet echt zoooveel he ;)*
Ik maakte dus nog maar een dekentje bij, een wikkeldekentje zoals ik al eerder maakte.
Niet alleen rondomrond vergrootte ik wederom het patroon, de onderflap vergrootte ik deze keer ook nog extra, omdat ik dat als tip kreeg in mijn comments, dat die toch wel snel de klein was...
De binnenkant werd deze keer gemaakt met minky fleece, en ik koos ervoor om er een dikke paspel tussen te steken, wat ik zeer geslaagd vind. Afwerken deed ik met oranje velcro, toch schoner dan ne witten he? ;)

Stof: Nemo Clown Fish - Timeless Treasures
Minky fleece + dikke paspel: stoffenspektakel
Oranje velcro: Creasis

Ik vraag mij dus wel af, waarom moet die elastiek er eigenlijk in aan de bovenkant? Wat is de meerwaarde daarvan? Is het zodat ge uw baby niet ondersteboven zou inpakken, of waarvoor dient dat?
Overigens, dat zelf maken, zo goedkoop is dat toch niet he... Dat is natuurlijk niet de eerste keer dat ik het mij bedacht, maar ik verschiet er regelmatig toch weer van.
Buitenstof aan 16€/m, minky fleece aan 10€/m, 7.5€ paspel, 2€ velcro, dan kom ik al snel aan 45€ voor dit wikkeldekentje.
Denk dat ne mens er wel eentje van kan kopen voor die prijs, maar bon, dat is dan misschien weer gemaakt door kleine kinderhandjes ergens, of heeft niet dezelfde kwaliteit als deze. En zal zeker niet zo uniek zijn!


Voorts was juffrouw Leen blij met de nieuwe kleertjes voor Jules,



en ben ik nog steeds aan het verderhobbelen, rond en gezond. *en moe*
39 weken inmiddels, en na het stoffenspektakel gisteren, vandaag nog een boswandelingske gedaan, met ons madammeke en mijn mama.
Uiteraard inclusief de obligatoire pannenkoek achteraf!

10 opmerkingen:

  1. ooh dit dekentje is PRACHTIG met de grote P !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schoontje!
    Die elastiek is toch om een soort van knus kapje te vormen rond het hoofdje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi alweer! Awel ik zeg je dan waarom de elastiek (of koord die ik altijd doe , deze kan je altijd aanspannen en regelen).aldus is een soort kap te maken zodat het hoofdje lekker warm heeft (als je let je kleine buiten zou wandelen ,zodat er geen wind zou binnen komen maar ook bij het slapen lekker knus ingewikkeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh zo knus!

    en toch nog een heel schoon tonneke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat herkenbaar! Groot gelijk, al die dekentjes. Ik heb er ook al een stuk of 5. Ik reken maar niet uit wat me dat allemaal kost, dan wordt de hobby een stuk minder leuk.
    Ik voelde me al tonnetje rond, maar zo te zien kan er nog meer bij! We wachten rustig af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tis een schoontje geworden :-) En die oranje velcro, dat maakt het helemaal af! Succes de komende dagen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt en inderdaad voor het goedkope moet je het niet altijd doen maar voor het enige unieke stuk dat je achteraf hebt natuurlijk wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie buik!! En ook een mooi dekentje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het dekentje is echt prachtig! We mogen dat niet beginnen uitrekenen joh. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen