Pagina's

dinsdag 10 maart 2015

Sweet Annie - tricot

Een poosje geleden vertrouwde Isabelle van Kersenpitje me toe, dat ze een aantal eigen stoffen had ontworpen, in samenwerking met Els Vlieger, en dat die nu onderweg waren richting ons Belgenlandje.
Het eerste stofje heet Sweet Annie en is zowel verkrijgbaar in heerlijk brede tricot, als in al even heerlijk brede katoen.
Isabelle vroeg of ik een paar voorbeeldjes van kinderkledij wou uitwerken in de stoffen, om de mensen wat meer een gedacht te geven van de mogelijkheden.
Nou, natuurlijk wou ik dat! *zeer gevleid en al*
Dus toen ik gisteren op de Facebookpagina een pakje richting Saint-Sauveur zag vertrekken, begon ik alvast jurkpatroontjes over te nemen. Eentje voor de tricotversie (Loes uit Zelfgemaakte Kleertjes 3, dat ik in afwachting van de knappe meneer van de pakjesdienst al eens uittestte deze ochtend), en eentje voor de katoenen versie. Die laatste is nog een verrassing, misschien wel voor morgen, en anders voor overmorgen. *tenzij babybroer er een stokje voor steekt natuurlijk :p*

Stof: Sweet Annie by Kersenpitje
Patroon: Loes - Zelfgemaakte Kleertjes 3





En het goede nieuws is, ik heb nog wat over van deze mooie stof!
Goed voor een shirt voor mezelf.

En u, wat zou u maken met deze mooie stof?

15 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie stof!
    Ik heb geen dochter, dus ik zou er een top of shirt van maken. Of een hemd (onderhemd zeg maar) met onderbroek?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook geen kinderen maar wel baby's op komst dus voor de katoenen versie zou ik een Lua slaapzak maken denk ik en de tricot versie een extra lente Julia van Compagnie M voor mezelf :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een mooi stofje, wat boffen dat jij er "zomaar" iets mee mocht maken. Bij mij was het ook geheid een jurkje geworden, zo'n mooie stof doet het ook al goed in een simpel A lijntje verwacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! mooi stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem3/11/2015

    Heel leuk om te zien wat je ervan hebt gemaakt, Ellen! En alle reacties te lezen, natuurlijk ;) Ik ben ook heel benieuwd wat je van de katoen gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een prachtig stofje, idd erg mooi voor meisjesbaby's maar zou er gerust voor mezelf nen burda in durve maken stiekem zo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk jurkje en prachtstofje, ben benieuwd naar de andere stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi. En die ieniemienie vogeltjes, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk stofje voor een echt meisjes kleedje!Ik zou er mijn nichtje een echt zomerkleedje van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi! en moeder en dochter in hetzelfde, daar zul je zeker heel veel positieve reacties op krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, ik ben ondertussen echt helemaal verliefd op die stoffen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, een prachtige combinatie !

    BeantwoordenVerwijderen