Pagina's

woensdag 11 maart 2015

Sweet Annie - katoen

Gisteren testte ik de tricotversie van deze mooie Sweet Annie stof, en vandaag was de katoenen variant aan de beurt.
Ik koos voor het kleedje "Babette" uit Zelfgemaakte Kleertjes 2, en voegde er zelf hier en daar nog wat paspel en biais aan toe. Afwerken deed ik met kamsnaps.
Het leuke aan deze stof is dat je kan kiezen welke delen van de stof je voor welk patroondeel gebruikt. Zo koos ik ervoor om het bovenstukje in de fijne bloemetjes te doen, net zoals de binnenkant van de kapmouwtjes en het lusje op het striklint. De mouwtjes en de rest van de strik gingen in de gewone bloemetjes, en de madammekes mochten schoon verdeeld op de rok komen. Die pastte ik een heel klein iets aan, om de madammekes symmetrisch te hebben en onder elk madammeke nog twee centimeter spatie te hebben, ipv ze schuin af te snijden.





De details:
De strik ga ik nog eens vastnaaien met de hand ook want nu had Louise hem er in een wip uitgetrokken, tijdens de pasbeurt.




Het kleedje was nét op tijd klaar om te profiteren van de laatste zonnestralen :).
Er zaten nog niet eens kamsnaps in op de foto's, maar daar had ik geen tijd meer voor, gezien ik de zon alsmaar lager zag zakken en zakken... Met een paar speldjes bleef hij ook toe :p.

Mijn gekke bekken-meid:





Zo ziet de stof eruit, voor je ze knipt:


Ik kijk alvast uit naar meer stofjes uit de eigen collectie van mevrouw Kersenpitje!

24 opmerkingen:

  1. Ik was niet zo'n fan van de kindjes onderaan ,maar deze heb je echt mooi gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ellen, Ellen, Ellen.... Briljant! Die stof had ik NOOIT gekocht, maar nu wil ik hem ook en wil ik deze jurk exact kopieren! Bedankt voor de mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi, die stof gaat bij Kersenpitje van de planken vliegen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die madammekes zien super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie stof voor een nog mooiere jurk. Je dochter straalt! Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 100% cute.
    heel mooi en zooooo uniek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kleedje!!! Ik vind het patroon van Babette ook super!
    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Mooie jurk! En nog steeds jaloers op jouw naaiproductie, het kriebelt hier enorm. Maar gisteravond heeft m'n vriend tot laat de vloer gelegd op de toekomstige naaikamer, dus nog een weekendje hard werken (hoop ik) en dan kan ik eindelijk weer naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb niet veel anders te doen he, terwijl Louise op school zit. Buiten wachten op de bevalling en wat naaien.
      En nekeer stofzuigen, wat koken, de vaat en de was. Voor de rest heb ik niet echt drukke bezigheden gepland dezer dagen :p.

      Verwijderen
  9. Oh my god, ZOOOOOOO'n mooie stof <3 i LOVE it!! En je maakte er iets prachtigs van, dat moet ook gezegd ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die is echt prachtig! Ik vond de bloemetjesstof heel mooi, maar de madammekes erop waren niet mijn ding... maar nu ik het verwerkt zie, vind ik het prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt mooi! En die modellekes uit het boek op maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor Louise wel ja...
      Maar voor smalle kindjes zijn ze blijkbaar nogal breed.

      Verwijderen
  12. Zeer mooi!
    Valt die Babette ook ruim qua maten? Van de andere patronen van ZGK vind ik dat wel, met mijn 2 smalpoepkes hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier valt ie niet te breed, maar daarom dat ik ook voor ZGK ga, omdat ik weet dat die perfect zijn voor mijn dochter haar postuur ;). Hier is SVDHZ bijvoorbeeld een regelrechte ramp, véél te smal.
      Maar voor smalle meisjes ben je beter met een maatje kleiner te nemen en te verlengen hoorde ik al.

      Verwijderen
  13. Zo leuk! En wat een mooi, gek klein madammeke heb jij daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke foto's en wauw, wat een prachtig kleedje!
    Je hebt deze stof echt helemaal tot zijn recht laten komen...

    BeantwoordenVerwijderen