Pagina's

dinsdag 13 augustus 2013

Bambi, de enige echte!

Toen ik pas leerde naaien kocht ik dit geweldig mooi stofje! Maar ik kon nog niet goed naaien, dus ik spaarde het juweeltje voor later. Tot nu dus.
Ik gebruikte wederom Nora van Coup Coup, maar maakte er een kleedje van, ipv een tuniek.
Ik had maar 1 yard, dus het was vree niptekes, ik had zelfs niet genoeg om de kapmouwtjes te dubbelen. Dat lostte ik op door aan de enkele stof een biaiske te zetten, wat ik liet terugkeren aan de zoom.

Stof: Bambi - Disney with Thomas Kincaide
Patroon: Nora - Coup Coup

De achterkant werkte ik af met luiwijvenknopen, kamsnaps. Ook altijd handig voor de meneer des huizes, die knoopjes zoveel gedoe vindt.

Kamsnaps: Kleurenmix

Kan er mij overigens eens iemand uitleggen hoe ge een plooirokje/kleedje precies moet strijken? Moet je die plooikes tot onderaan plooien en dan strijken, of enkel vanboven of...? Wat is het gemakkelijkste?

12 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan en ik blijf het zeggen,die stof,ik ben echt verliefd op die stof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooo smelt! ik strijk zo tussen de plooikes en dan vallen die terug mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeel schoon stofke.....en mooi verwerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, het is mooi geworden! Ik zou het stofje op rol niet direct kiezen, maar als kleedje is het wel wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig!! ze zal erin schitteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super leuke bambi's
    Ik strijk bovenop de plooitjes en ertussen met de punt van mijn strijkijzer..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedaan ! Wat een leuk stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk kleedje! Knap gedaan hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai superstofje en supergedaannn, ik mis zo een meisje he om te naaien hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi, zo jaloers op het stofje

    BeantwoordenVerwijderen