Pagina's

zaterdag 3 augustus 2013

Vlinderkleedje

Ik twijfelde even of ik van deze leuke vlindertjes nog een Star Star ging maken, of nog een Princess Castle.
Hoe schattig ik de Star Starpakjes ook vind, ik vrees dat ze ze nog maar weinig zal kunnen dragen. Ze heeft al ruim genoeg zomeroutfits en als het volgend jaar nog zou passen, dan zit ze volop in de zindelijkheidstraining, en lijkt het me ook niet meer zo handig met die drukkertjes onderaan.
Ik maakte vroeger wel eens de fout zomaar te maken waar ik op die moment goesting voor had, maar nu denk ik er al eens wat beter over na of ze effectief ook alles voldoende gaat kunnen dragen.
Het werd dus de Princess Castle, zonder tailleband, afgewerkt met elastische paspel.
Tip aan mezelf: iets minder trekken aan de paspel tijdens het naaien, want nu fronst ie net een tikkeltje te hard op vooraan.
Ook zal ik de onderrand nog een extra stiksel moeten geven, en nekeer goed strijken, want nu ze het kleedje aanheeft plooit de zoom alsmaar om. Hopelijk helpt dat, anders gaat de paspel eraf en wordt het een gewone zoom. Ik heb namelijk een grote hekel aan omplooiende zomen :p.

Patroon: Ottobre 4/2013 n°14 Princess Castle
Stof: Scandifly - Lillestof, hier bij Kersenpitjed
Elastische paspel: Chellebel

Ik heb stilaan mevrouw coverlock ook eindelijk onder controle :). Met dank aan de leermeesteressen van Youtube en mijn clear view voet.


10 opmerkingen:

  1. Anoniem8/03/2013

    WAW... echt mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die is wel heel mooi.Ze staat echt goed met die kleur.
    Die coverlock klinkt wel heel verleidelijk,ik zit altijd te sukkelen met tweelingnaalden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh.... wat staat hij haar prachtig! Heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schattig poppemieke! kleedje staat haar goed

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje ! Schoon stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kom gewoon een keer per maand al mijn tricot bij jou 'coverlocken', ok :)?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, mooi. Een vraagje, waar haal je die elastische paspel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Deborah, de link staat onder mijn foto ;).
      Bij chelliebel.nl

      Verwijderen