Pagina's

maandag 5 augustus 2013

Zonnehanger

Gisteren haakte ik nog eens, gezellig in den hof, tijdens de middagslaap van dochterlief.


Ik maakte een zonnehanger voor aan de venster te hangen. Superleuk om te maken, buiten het haken omheen de ring dan, dat gaat keistroef en moest mijn pols in allerlei rare bochten wringen om mijn haakpen erdoorheen te krijgen. Het verbaast me dat ik er geen polsblessure aan heb overgehouden.

Patroon: De Kettingkast
Garen: katoen
Haakpen: 2,5

  

Er gaan er zeker nog volgen!

7 opmerkingen:

  1. superleuk, ik wou dat ik dat ook kon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh dat is mooi!!!! Maar haken is nu iets dat mij echt niet lukt! Heb er een trauma van overgehouden toen wij in het 5de leerjaar een onderleggertje moesten naaien...bbbbrrr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei, onderleggertje moesten haken natuurlijk ;-)

      Verwijderen
    2. Ocheire toch ;).
      Mss tijd om het verwerkingsproces in te zetten?

      Verwijderen
  3. Geweldig gewoon. Dat haken, daar heb ik me nog niet aan gewaagd, maar als ik dat zo zie moet ik dit misschien de komende vakantie eens proberen tijdens een stil momentje...als ze slapen, hoewel ik dan meestal ook poempaf ben :-) Heel leuk vind ik je zonnehanger!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :)
      Hij was niet helemaal af hoor, voor ze wakker was ;). Heb er 's avonds nog aan verdergedaan.
      Als je nog niet eerder gehaakt hebt, dan begin je mss beter eerst met granny squares ofzo :).
      Online zijn veel leuke filmpjes te vinden, en via youtube kan je leren haken. Ik kon al haken voor ik kon schrijven, dus ik moest het niet leren, maar ik ken ook niet alle steken en dan helpt juffrouw youtube mij verder.
      Succes!

      Verwijderen