Pagina's

vrijdag 2 augustus 2013

Poezenfauteuil

Ik dacht er al een poosje aan om een zeteltje met een leuke hoes te maken voor ons kleine madamme, dus ging ik op zoek naar "de mousse". Wel, ik vond zo een moussen zeteltje, zonder stof rond, in de winkel "op mijnen berg" voor zomaar even 40 eurootjes! Nou, dat kan wel minder bedacht ik. Dus ging ik via 2e handssites op zoek naar zo een zeteltje, met al een stofje rond.
Ik vond er eentje met een aftands stofje voor 5 euro met nog 4 euro verzending. Zo was ik gesteld voor 9 euro.


Ik tornde de hele boel los, wat vrij gemakkelijk gaat bij oude zeteltjes met verduurd garen ;), en gebruikte de losgetornde delen als patroondelen.
Let er wel op dat je een aantal markeringen aanbrengt, zodat je nog weet wat waaraan moet bevestigd worden.
Alle losgetornde delen op de stof spelden, uitknippen, en in elkaar naaien.
Ik dacht "ik steek er nog een paspelleke tussen om het wat chiquer te maken", en zo gedacht zo gedaan. Ik koos voor zilveren paspel. Eigenlijk had ik de gouden in mijn hoofd, maar daar had ik niet meer genoeg van ;).
Voor de bovenkant koos ik voor een bijpassend effen groentje. Gewoon omdat mijn stof niet breed genoeg was, en ik niet overeenkwam met mezelf hoe ik dat ging oplossen, of ik de poezen horizontaal of verticaal ging laten wandelen.
De onderkant met antislipachtige stof en rits recycleerde ik. Wat overigens anderhalf uur van veel gevloek opleverde omdat ik het schuivertje van de rits er had afgeschoven en krijg er dat nog maar nekeer terug tegoei aan...

Stof: SPX
Zilveren paspel: De Stoffenkamer

Nu snap ik ineens ook waarom er nog een klein kussentje extra in de zetel lag, zodat de stof mooi plat blijft liggen. Dat ga ik nog eens moeten maken dus.

De zetel werd meteen gekeurd en goed bevonden. En zo ziet u dan eindelijk ook nekeer de Star Star op model.






21 opmerkingen:

  1. wow seg! daar zou ik ni aan durven beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai daar kan ik niet aan beginnen vrees ik en zou zo leuk zijn voor in de kals als verjaardagsstoel hihi hint....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat kunt gij wel, is heus niet zo moeilijk. Gewoon heel goed kijken en aanduiden hoe je het uiteen hebt gehaald, en dan weer ineen zetten, maar met de andere stof ;).
      Als ik zie wat jij allemaal maakt, kun jij dit zeker ook!

      Verwijderen
  3. ik heb hier ook nog zo'n zeteltje staan kwas eerst van plan om het weg te gooien maar ik ik al enkele keren gezien heb dat het opnieuw bekleed is zal ik het ook een nieuw stofje geven zo kan het zeteltje dan naar mijn zus haar kindje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik maakte er ook al zo een paar...inderdaad heel leuk om te doen! http://kotkedei.blogspot.be/p/eigen-maak.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha heb net hetzelfde voor gehad met het schuivertje van de rits.... gelukkig dat de man des huizes meer geduld had als ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier was het ook de man des huizes die het uiteindelijk gefikst heeft nadat ik heel in de zweet en in de stress was :p

      Verwijderen
  6. Heel mooi geworden en zo super afgewerkt met die paspelkes ! Ben momenteel bezig aan hoezen voor 2 grote exemplaren, maar daar kon ik de stof niet aftornen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kei mooi gedaan! Ook de star star is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een echt madammenzeteltje met die poezenstof! Heel mooi gedaan, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ja zonder dat kussentje trekt het stof alle kanten op. Ik heb er voor thuis met ribfluweel overtrokken, en voor school met jeans. Nice!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd, ik ga dat kussentje zeker moeten maken vandaag of morgen. Dan zal het zeteltje echt "af" zijn :).

      Verwijderen
  10. wauw super zeg! Slaap jij eigenlijk nog de laatste weken? Zoveel naai-ijver!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weinig Naaistaart ;)
      Alhoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dat dochterlief haar ritme wat is omgedraaid tijdens de vakantie van de creche, en het feit dat ik al een paar weken geen nachten heb gehad. Ze gaat laat in bed en staat dus maar laat op :)
      En aangezien ik een nachtnaaimens ben kan ik met een vrij gerust hart laat naaien, omdat ze toch meestal 'laat' slaapt.
      Dus na mijne late kan ik nog een paar uurtjes naaien voor ik ga slapen.

      Verwijderen
  11. heel leuk zeteltje en ik ben ook nog altijd enorme fan van het pakje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het heel tof! Wil ik ook wel gaan doen en heb al een stof in gedachten. Hoeveel stof heb jij gebruikt Ellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gho...
    Een dikke meter à 1.5 meter?
    Weet het echt niet, had eerst mijn patroondelen losgetornd en gewoon op mijn stof gelegd, ik weet ook niet precies meer hoeveel meter ik kocht van die poezen, anders kon ik nameten hoeveel ik nu nog over heb.
    En de objectbeschrijving is al weg van mijn ebay-account wegens te lang geleden, dus kan het niet meer gaan nakijken hoeveel ik kocht...
    Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakt niet uit. Toch bedankt voor je antwoord! Ik heb het stoeltje al gekocht en de stof die ik wil krijgt Roos & Violet toch pas eind augustus binnen, dus dan kan ik het eerst nog lostornen. Er komt hier wel meteen een kussentje in, dus ik zal waarschijnlijk al wat meer nodig hebben.

      Verwijderen