Pagina's

donderdag 22 augustus 2013

Jarige verpleegsterzuster in spé

Mijn zusje nam onlangs de moedige beslissing om terug te gaan studeren. Verpleging nog wel!
Joepie! Ik kan natuurlijk niet anders dan blij zijn, als vroedvrouw zijnde :)
Ze was dan nog nekeer jarig ook, dus een cadeautje in het verpleegstersthema diende zich aan!
Bovendien was ze al een tijdje op zoek naar "een leuke gele tas".
U vraagt, wij maken!
Ik maakte de tas in gabardine, borduurde er een verplegersmurf op, en gebruikte de verpleegstersstof als voering. Ik vond ze toch nét iets te opvallend was om als buitenstof te gebruiken ;).
Als tussenvoering nam ik dikke wattine.
Voor de tassenband gebruikte ik een gele judogordel uit de Koodza. 2,5 meter keigoede tassenband voor 20 cent, daar kunt ge niet voor sukkelen, zeg nu zelf ;).
Patroon: Zo Geknipt! - Schoudertas met verzonken rits

 Met een toegestikt retrolintje aan een tassenhanger om de rits gemakkelijk te openen.



Nog een pennenzakje erbij, in hetzelfde thema.


Ze was er neig content mee, zoals u ziet! 
Oja, dit is niet mijn modieuze interieur hoor ;) We waren, zoals u al geraden had, bij de meme en de pepe.


15 opmerkingen:

  1. Heel leuk! En ik vind die voering echt te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh helemaal geweldig ! die gaat goed kunnen studeren seg !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi leuk met de smurf erop en wie zou dat nu niet leuk vinden zo'n mooi cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en grappig met dat smurfje en die voeringstof ! Wat een fantastisch cadeau !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gaaf zeg is hij geworden erg leuk de smurf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is een toffe tas geworden! Leuk met die smurf op! Zou mij ook nog kunnen passen ;)
    Wens haar een gelukkige verjaardag en veel succes met de studie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, heb ik gedaan :) Ze logeert paar dagen bij me ;)

      Verwijderen
  7. Ik denk dat alle verpleegsters daarmee wel tevreden zouden zijn! Héél mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik bevind mij ook tussen de verpleegkundigen, waar heb je die stof gevonden!!? Dit is wel echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Nynke, via een facebookgroepje.
      Maar als je googled op "nurse fabric" - afbeeldingen, dan vind je hem nog in verschillende webshops, ook in andere kleuren :)

      Verwijderen
  9. de maxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen