Pagina's

donderdag 8 augustus 2013

Nostalgie met Beatrix Potter

Af en toe ga ik eens naaien bij mijn vriendinnetje Olapa.
Natuurlijk kijk ik dan altijd nekeer welke stofjes er in de kast liggen, en mijn oog viel de laatste keer op een prachtige stof van Beatrix Potter! Allee het stofje was niet van haar hand natuurlijk, want ze is al lang dood.
Het stofje deed me meteen denken aan een kinderprogramma, op "den Hollander", waar we altijd naar keken, met verhalen over het Peter het konijn en zijn vriendjes. Een nostaligische bui diende zich aan.
Ik keek nekeer diep in ons Olapa haar ogen, en ze was bereid een stukje te ruilen met mij, want dat doen we ook wel nekeer, naaibenodigdheden ruilen.

Ik had vandaag zin in iets eenvoudig, dan op paar uur klaar is, want vanaf vanavond begin ik weer met een reeks nachten, en heb ik dus weer een paar dagen geen naaitijd, aangezien ik gewoonlijk 's avonds laat en 's nachts naai.
Ik koos voor een A-lijntje. Dit keer volledig gevoerd, omdat het vooral voor de herfst/winter zal dienen.

Patroon: vriendin Mieke




De zoom werkte ik af met een siersteek, omdat ik er maar niet uitgeraakte welke kleur biais er bij deze soberkleurige stof zou passen.


Ik was overigens al eens eerder in een nostalgische bui, ruim 10 jaar geleden borduurde ik deze Beatrix Potter prent. Borduren zegt me nu niks meer hoor, ik maakte toen twee zulke grote werken, en sindsdien heb ik er voorgoed genoeg van.





6 opmerkingen: