Pagina's

maandag 12 augustus 2013

Pyama met een defaultje

Vandaag maakte ik een pyama voor ons madam.
Ik knipte alles zeer gemillimeterd uit, want het kwam echt op 1cm aan, om toe te komen met mijn stof.
Echter... toen ik het broekje ineen ging zetten, zag ik dat ik het patroondeel zowaar ondersteboven had geknipt!
Maar eigenlijk is dat helemaal niet erg, volgens mijn Facebookvriendjes. Integendeel, het is keigezellig, "die ballonnetjes die elkaar tegemoet vliegen", leuk voor Louise, "die nu zelf ook een deel van de ballonnetjes naar zich toe ziet vliegen", en vooral "het is maar voor te slapen", waren welgekome antwoorden op mijn vraag of ik nu stof moest bijbestellen, of het broekje gewoon ineen zetten, met de onderstebovenvliegende ballonnekes.
Zo gezegd, zo gedaan.

Stof: Air Balloon - Lillestoff, hier bij Kersenpitje
Boordstof: Stoffenspektakel

Patroon: Brave Fireman, met verlengde mouwen - Ottobre 3/2013

Patroon: Summer Sea - Ottobre 3/2013

En zo waren we het defaultje meteen vergeten zie :).


De volgende keer ga ik de boordstof van het broekje nog wat kleiner nemen aan de buik, nu zou hij een beetje durven afzakken.

10 opmerkingen:

  1. 't Valt geeneens op, héél mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stofke....mooie boordstof .....mooie pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonde
    Leg haar uit dat ze met haar benen in de lucht moet liggen,dan staat voor haar de print wel recht :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha mama poppemie!
    Trouwens de ballonnen zweven naar elkaar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha mama poppemie!
    Trouwens de ballonnen zweven naar elkaar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind em ook geweldig! en zij zal em even graag aandoen hoor, print ondersteboven of niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele mooie! Lekker fris van kleur. Ik zou hem voor mezelf ook wel durven dragen, ondersteboven ballonnen of niet ;-)

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke pyjama!!! En het printje ondersteboven stoort helemaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel leuk, hoor! en ik zou 'm ook gewoon aandoen! 't valt echt niet op. En het zal je geen tweede keer overkomen...

    BeantwoordenVerwijderen