Pagina's

zaterdag 22 juni 2013

Schoudertas met verzonken rits

Onlangs ging ik voor iemand stofjes oppikken in het aterliert van Ella & Basiel. De lieve dame van deze webshop woont namelijk praktisch achter mijnen hoek.
Mijn alziend oog ontdekte, achterop een van de planken, een verborgen schat, namelijk een laatste reststuk Kokka met bloemetjes.
Deze stof zou een mamatas worden!
Et voila, hier is ze dan!

Patroon: Zo geknipt!
Voor de voering gebruikte ik limoengroene gabardine, en dikke wattine als tussenvoering.
De paspel maakte ik zelf met dik paspelkoord en de stof van de voering.
Voor de schouderband gebruikte ik kant en klare tassenband van bij Mertens, voor slechts 2 euro de meter.
De metalen dingskes recycleerde ik van een overleden Oililyken, aangezien ik toch nooit goesting heb in herstellingswerken, en zo maakte ze zich nog en laatste keer erg nuttig.

Nog op het programma: een portemonneeken met de overschot.

4 opmerkingen: