Pagina's

woensdag 4 december 2013

Lekker warm Jacobientje!

De Jacobbroek, wellicht het meest populaire retrobroekskenspatroon voor jongens en stoere meiden!
Hier valt ie net wat te smal en te laag aan de taille (= spaarpot/bouwvakkersspleet/...), dus ik heb het patroon wat aangepast, iets verbreed en iets verhoogd in de taille.

Het madammeke had nood aan een warm winterbroekje (bij gebrek eraan doe ik soms ook gewoon een kousenbroek onder een gewoon broekje hoor), dus ging ik op zoektocht naar een warm winterstofje.
Dat vond ik "op mijnen berg" (= de "berg" die ik zie vanuit mijn tuin) bij Sammtex te Saint-Sauveur.
De naam van de stof wist de mevrouw me niet te zeggen, maar het lijkt wel wol die niet prikt, en kan je qua uitzicht het best vergelijken met niet rekbare fleece.


Zakjes afgewerkt met zelfgemaakte paspel van mijn lievelingspetitpanneke, evenals de binnenkant van de zakjes. *die geen mens ooit ziet, buiten nu op de foto*


Goedgekeurd!
Ze lijkt nog wat te lang, maar dat is omdat ze per se haar zomerschoenen aan wou, in plaats van haar botjes.
PS: met dank aan Olapa voor de leuke trui!




















Ook leuk gecombineerd met een veel te klein jurkje waar moeders geen afstand van kan nemen!

6 opmerkingen: