Pagina's

dinsdag 17 december 2013

Louisa voor Louise

Mijn stofje voor het nieuwsjaarsfeestkleedje kocht ik vorig jaar al, in Amerika, en betaalde er een hele dikke duit douane op. Maar het was nergens meer te vinden in Europa (intussen weer wel, grmbl!), en ik moest en zou het hebben!
Meestal heb ik geluk, met dat buitenlands bestellen, maar die keer dus echt niet. Het stofje kostte mij alles samen (aankoopprijs, dure verzending, douane) een flinke 30e de meter :s.
Daar kon dus maar beter een schoon kleedje mee gemaakt worden, et voila, Mamadammeke voegde de daad bij het woord.

Patroon: The Louisa Dress - Companie M.
Stof: Winter Forest Friends - SPX

En sinds vandaag kan mijn Louiseke toch wel ineens poseren zeker! Oh, dat gaat mijn leven nogal vergemakkelijken en mijn blog vermooien! ;)

Afgewerkt met gouden paspel aan de zak en de mouwen, afgewerkt met twee retro gouden knopen.
*beetje trots op de doorlopende print*

Gouden paspel: Chellebel
Knopen: Sammtex

Mijn naaivriendinnen waren niet zot van de knopen, maar ik deed toch lekker mijn eigen gedacht, en ik vind ze mooi, nah!

 

Ik HAAT ritsen steken, zeker blinde, maar dat heb ik al een stuk of 150 keer gezegd.
Meestal verander ik gewoon het patroon en werk af met een rij kamsnaps of knopen, maar deze keer ging ik het nekeer "tegoei" doen. Viel dat ff tegen!
Ik ben niet 100% tevreden van mijn tiret, en blind is ze al helemaal niet, maar oefening baart kunst zeker? Al ga ik bij mijn volgende Louisa toch de tiret vervangen door eerdergenoemde denk ik ;).


De mouwtjes werkte ik ook af met de gouden paspel, het doorstiksel moest daarom wel wat verder dan 1mm van de rand (want ik eigenlijk mooier vind, en normaal gezien doe), maar ik was bang dat de paspel anders weer ging omplooien aan de binnenkant.


Nu kan mijn zoektocht naar gouden panty's en een goud giletken beginnen, en dan is ze helemaal klaar voor de feestelijkheden!
Laat uw tips maar komen!

24 opmerkingen:

  1. Prachtig vooral ook die doorlopende print! En die knopen ach, met de feestdagen moet dat kunnen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem12/17/2013

    Mooi, ook de knopen. Vandaag gouden panty s gezien in de C&A.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtexemplaar! ik zou de H&M proberen...of den hema?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik dacht dat ik er ook bij h&m gezien had. Toch al zeker zilver glitter en roze glitter broekkousen
    Ik vind het model van het kleedje zo mooi, heb het al verschillende keren zien passeren en zag op de blog van Compagnie M dat er nu een actie loopt om het samen met het bloesje te kopen...mss trakteer ik mezelf erop voor m'n kerst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. net eens gaan piepen op de site van h&m en enkel roze, zilver en rode glitter
      http://www.hm.com/be/nl/subdepartment/KIDS?Nr=4294944885#Nr=4294944581

      Verwijderen
    2. Zilver zou ook mooi zijn he! Ik ga nekeer gaan kijken, bedankt!
      En niet te lang wachten he, voor de actie weer voorbij is ;).
      De Mara Bloes ga ik ook nog maken, eerst nog mijn to-do list voor december afwerken :)

      Verwijderen
    3. Anoniem12/18/2013

      ik kocht vorige week gouden legging in de Jbc.
      Heel mooie jurk!

      Verwijderen
  5. Mijn dochter heeft een gouden maillot van Le Big. Die hebben trouwens ook goudkleurige vestjes.

    Leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn blinde rits is meestal gewoon slechtziend :-) Maar voor kerstkleedje volgede ik een tip van een fb-groepje, terwijl ik ze erin stik da tandjes plat duwen en ja ze is bliiiiiiiind .....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net toen ik dacht 'mooie knopen' (zeer passend hier), kwam er 'mijn naaivriendinnen waren niet zot van die knopen', lol, blij dat je je eigen zin gedaan hebt! Zeer schoon kleedje, je dochtertje staat er prachtig mee! En die actie van Mara-bloes + Louisa-kleedje was dacht ik permanent hoor, maar ik kan fout zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem12/18/2013

    Heel mooi weeral :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad een heel mooi stofje, voor een heel schattig meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marie Danneels12/20/2013

    Ik vind het prachtig, ze lijkt wel een sprookjesprinses, zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de louisa dress ligt hier ondertussen ook geknipt klaar. Ik heb de prinses goed opgemeten en ze kwam perfect uit op een 4 jaar. Maar het nu geknipt is, lijkt het zo kort! En dan is het nog niet eens in elkaar genaaid :-/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha! tevroeg geklaagd... als die zak eraan staat komt het dus langer :Dnevermind

      Verwijderen
    2. Hihi! ik verstond het ook niet goed ze, tot ik de uitleg las ;). Ik lees ook nooit wat gans op voorhand, ik doe echt stap voor stap, en dacht wel dat het zichzelf ging uitwijzen ;).
      Ben alvast benieuwd!

      Verwijderen
    3. ik heb ondertussen m'n blinde rits er al ne keer of 10 trg ingezet en ze blijft ook zichtbaar... ik geef het op, het blijft nu zo :D Na twee dagen prutsen aan die rits, ben ik het wel ff beu en maak ik ze gewoon verder af want ik wil stilletjes aan meer resultaat zien.

      Verwijderen
    4. ben nog eens hier eh ;-)
      Maar mijn blinde rits is deze keer gelukt! Ik las deze tip ergens op een site en het heeft gewerkt!
      "Rits openen en de tandjes met een lauw strijkijzer in de stand wol platstrijken.
      Dit is nodig om vlak langs de tandjes te kunnen stikken."

      De kleuterjuf zei me ook nog dat je dat echt helemaal moet openrollen zodat je er vlak naast kan stikken.
      Man, ben zo trots dat die rits blind is, nu de rest van het jurkje nog afmaken maar wou deze tip toch al ff delen ;-)

      Verwijderen
    5. Bedankt voor de tip!
      Ik ga achtereen een miniworkshop volgen "ritstechnieken", maar het is maar in juni :(.
      Dat is dan het voordeel van wel naailessen te volgen he, daar zou ge dat al nekeer kunnen vragen ;). Ik heb al 15 keer naar mijn vriendin Youtube gekeken. Ze helpt me anders altijd uit de nood, maar deze keer niet :p.
      Ze begint wel te lukken ze, maar ik wil perfectie op naaivlak ;)

      Verwijderen