Pagina's

dinsdag 24 december 2013

Omkeerbare fietsmuts

Louise haar vriendinnetje Farah is volgende week jarig, maandag wordt ze twee.
Ze kreeg alvast haar cadeautje, om de frisse wind achterop de fiets te trotseren, haar ouders hebben namelijk geen auto.
Deze muts (patroon: Klimperklein) is ideaal met de flap voor- en achteraan, zo vangt het nekje gene wind.

Ik maakte de muts met 2 lagen fleece, paars en lila, de lievelingskleuren van Farah's mama.
Zo is de muts extra warm, en helemaal omkeerbaar bovendien!

Mijn madammeke heeft ze alvast goedgekeurd, ik ga er zeker eentje maken voor haar ook!





5 opmerkingen:

  1. leuk! Maar mss een kleine opmerking als het mag?
    Ze is idd ideaal met die flap enzo maar kan er nog een helmpje over?
    Want ik zit met dat probleem bij de oudste dochter. Ze kan dus geen helm over haar muts aandoen, ik heb voor haar nu een haarband gekocht zodat die over haar oortjes onder de helm kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het wel, ons helmpje kan je allesinds verstellen naargelang de hoofdomtrek, dus gewoon wat groter instellen dacht ik?
      En als het met hun helmpje niet kan, dan wordt het een wandelmuts ;)

      Verwijderen
    2. super! dat komt goed dan :-)

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik heb ook fietsmutsen gemaakt voor de kinders, gewoon 1 laagske tricot en dat is warm genoeg tot hiertoe ( maar het is dan ook nog geen winter geweest ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem9/03/2015

    Oh Ellen wat een heerlijke muts! Die is inderdaad wel heel handig voor op de fiets met de flappen! :)

    BeantwoordenVerwijderen